به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۱

افت ۱ درصدی بهای طلا پس از انتشار آمار اشتغال در آمریکا

روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی حدود 1 درصد کاهش داشت در حالی که آمار اشتغال قوی تر از انتظار در ایالات متحده باعث شد نگرانی تحلیل گران درباره رکود اقتصادی در این کشور کاهش پیدا کند. در این شرایط فدرال رزرو دست بازتری برای افزایش نرخ بهره و کنترل تورم خواهد داشت که فاکتور منفی برای طلا محسوب می شود.

در پایان معاملات روز جمعه 5 آگوست ( 14 مرداد) هر اونس طلا با 0.93 درصد یا 16.59 دلار نزول به 1774.10 دلار رسید. دامنه تغییرات قیمت بین 1765.10 و 1794.88 دلار بود.

استراتژیست و تحلیل گر TD Securities می گوید: “رالی اخیر طلا به این دلیل بود که تصور می شد نگرانی از رکود اقتصادی باعث می شود فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ بهره دلار را کاهش دهد. اما آمار اشتغال نشان می دهد که اقتصاد آمریکا قوی است و در نتیجه احتمال دارد رویکرد افزایش سریع نرخ بهره توسط فدرال رزرو ادامه پیدا کند که خبر خوبی برای طلا نیست.” با توجه به اینکه بهره ای برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد، نرخ بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد.

طبق آمار جدیدی که روز جمعه منتشر شد در ژوئیه امسال تعداد مشاغل ایجاد شده در آمریکا بسیار بیشتر از انتظارات بود و نرخ بیکاری به کمتر از 3.5 درصد دوره قبل از کرونا رسید.

تحلیل گر کینسیس مانی می گوید که تصویر مثبت بازار کار به فدرال رزرو این امکان را می دهد که بدون ریسک رکود اقتصادی نرخ بهره را بالا ببرد و در این شرایط 1800 دلار سقف طلا خواهد بود. از سوی دیگر بانک مرکزی انگلستان نرخ بهره پوند را کمتر از انتظارات افزایش داد و این موضوع به تقویت شاخص دلار آمریکا کمک کرد. در شرایط فعلی تنش های ژئوپلیتیک در نقاط مختلف جهان از بازار طلا حمایت می کند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید