به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۳ اسفند ۱۴۰۰

اصلاح بازار طلا پس از آزمایش قله ۱۹۰۸ دلار

صبح دوشنبه 21 فوریه ( 2 اسفند) قیمت طلا در بازار جهانی مقداری کاهش داشت و قله های هشت ماهه فاصله گرفت. احتمال دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه برای حل و فصل بحران اوکراین باعث شده که بازارهای مالی مقداری آرام شوند و از تقاضای طلا کاسته شود. در عین حال نزدیک شدن به زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا عامل دیگری است که طلا را تحت فشار قرار می دهد.

ساعت 10:30 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.47 درصد یا 8.92 دلار نزول در سطح 1890.28 دلار در اونس قرار دارد. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1889.24 و 1908.06 دلار بود.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “سرمایه گذاران در جهان نسبت به احتمال درگیری میان روسیه و اوکراین نگران هستند و رئیس جمهور آمریکا مرتب تکرار می کند که احتمال دارد در روزهای آینده روسیه به اوکراین حمله کند. از سوی دیگر سرمایه گذاران به بحث افزایش نرخ بهره دلار توسط فدرال رزرو توجه دارند که می تواند مانعی برای پیشرفت طلا باشد.”

سرمایه گذاران نگران هستند که حرکت پرشتاب فدرال رزرو به سمت سیاست های پولی انقباضی با هدف کنترل تورم به رشد اقتصادی این کشور آسیب وارد کند و حتی رکود اقتصادی را به دنبال داشته باشد. این هفته قرار است دست کم شش نفر از مقامات فدرال رزرو با رسانه ها صحبت کنند و سرمایه گذاران سعی دارند رویکرد فدرال رزرو درباره افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره دلار در جلسه ماه مارس را ارزیابی نمایند. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد زیرا سودی برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد. در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.9 درصد نزول به 23.75 دلار رسید. پلاتین با 0.2 درصد صعود در 1069.87 دلار معامله شد. پالادیوم با 1.6 درصد نزول در 2308.23 دلار قرار گرفت.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید