به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

اصلاح بازار طلا در انتظار آمار تورم آمریکا

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح چهارشنبه 22 اردیبهشت ( 12 مه) قیمت طلا در بازار جهانی کاهش داشت. تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه ده ساله آمریکا به عنوان دلیل کاهش بهای طلا مطرح می‌شود. سرمایه‌گذاران منتظر هستند که اواخر امروز آمار تورم در ایالات متحده اعلام شود.

ساعت 9 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.4 درصد یا 7.4 دلار نزول به قیمت 1828.4 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1826.23 و 1838.36 دلار بود. آتی طلا در آمریکا با 0.1 درصد نزول به 1834.3 دلار رسید.

همچنین صبح سه‌شنبه 11 مه (21 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار جهانی نوسان محدودی حول 1835 دلار دارد در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه اثر تقویت دلاررا خنثی کرده است. ساعت 9:40 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.01 درصد یا 18 سنت نزول به قیمت 1836.05 دلار در اونس معامله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1832 و 1838 دلار در اونس بود. آتی طلا در آمریکا با 0.1 درصد نزول به قیمت 1836.40 دلار در اونس معامله می‌شود.

به گزارش رویترز شاخص دلارآمریکا 0.1 درصد تقویت شده که این موضوع طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می‌سازد. این امر در کنار افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا به عنوان رقیبی برای طلا فشار نزولی را در بازار این فلز گرانبها به دنبال داشت. بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است.

تاثیر شرایط کرونا بر بازار طلا

روز گذشته آمار اشتغال ایالات متحده برای آوریل بسیار ضعیف تر از انتظارات گزارش شد. در این ماه تنها 200 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد در حالی‌که انتظار می‌رفت یک میلیون شغل جدید ایجاد شود. با این شرایط به نظر می‌رسد که بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا پس از بحران کرونا آهسته‌تر از انتظارات باشد.

از سوی دیگر اجرای محر‌ک‌های اقتصادی و تزریق نقدینگی برای کاهش اثرات منفی کرونا به تدریج در آمار تورم انعکاس می یابد. سرمایه گذاران منتظر هستند که امروز آخرین اطلاعات از شاخص قیمت مصرف کننده در ایالات متحده منتشرشود. افزایش تورم در مجموع عامل مثبتی برای طلا است زیرا این فلز گرانبها به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش ثروت استفاده می‌شود.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
گزارش ماهانه
نظر خود را بنویسید