به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

اخبار و تحلیل نوسانات قیمت طلا

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه 10 مه (20 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار جهانی در محدوده قله 3 ماهه نوسان دارد. در‌حالی که آمار اشتغال ضعیف‌تر از انتظار آمریکا در هفته گذشته ضمن تضعیف دلار تاثیر مثبتی بر بازار طلا داشت و عبور قیمت این فلز گرانبها از مرز 1800 دلار را تسهیل کرد.

ساعت 8:40 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.08 درصد یا 1.46 دلار صعود به قیمت 1832.23 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1829.56 و 1836.80 دلار بود. شاخص دلار با کمی بهبود در سطح 90.28 واحد قرار دارد.

در ماه آوریل مقدار رشد آمار اشتغال در ایالات متحده ضعیف‌تر از انتظارات بود. کمبود نیروی کار و مواد اولیه سبب شده که کاهش آمار مبتلایان کرونا و کمک های اقتصادی دولت در آمریکا نتواند اثربخشی کافی داشته باشد.

یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت که ایجاد 266 هزار فرصت شغلی در آوریل بسیار کمتر از انتظارات است. به گفته او اوضاع باید بسیار بهتر از اینها شود تا فدرال رزرو در سیاست پولی خود تغییری ایجاد کند. نرخ بهره دلار تقریبا نزدیک صفر است و این موضوع هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط کمیسیون معاملات آتی بازار کالا (CFTC) حجم موقعیت‌های خرید طلا و نقره در بورس کامکس طی هفته منتهی به 4 مه روندی افزایشی داشت.

ثبات طلا در محدوده 1835 دلار

صبح سه‌شنبه 11 مه (21 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار‌جهانی نوسان محدودی حول 1835 دلار دارد در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه اثر تقویت دلار را خنثی کرده است.

ساعت 9:40 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.01 درصد یا 18 سنت نزول به قیمت 1836.05 دلار در اونس معامله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1832 و 1838 دلار در اونس بود. آتی طلا در آمریکا با 0.1 درصد نزول به قیمت 1836.40 دلار در اونس معامله می‌شود.

شاخص دلار با 0.03 درصد بهبود در سطح 90.24 واحد قرار دارد. این شاخص ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی نشان می‌دهد و تقویت آن عموما عامل منفی برای بازار طلا به شمار می‌رود. اما در مقابل بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا زیر 1.6 درصد باقی مانده و این موضوع اثر تقویت دلار را خنثی کرده است. کاهش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد و بر جذابیت آن می‌افزاید.

بانک مرکزی ژاپن درباره عدم اطمینان در مسیر بهبود شرایط اقتصادی این کشور پس ازکروناهشدار داد. محدودیت های کرونا سبب شده مقدارمصرف در بخش خدمات کاهش قابل توجهی داشته باشد.

فعالان بازار منتظر هستند که روز چهارشنبه آمار تورم درایالات متحده منتشر شود. وضعیت تورم می تواند بر سیاست های پولی بانک فدرال رزرو موثر باشد و بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

جو بایدن روز دوشنبه از شرکت های آمریکایی خواست که شرایط لازم را برای واکسیناسیون کارکنان خود فراهم آورند و حقوق آنها را افزایش دهند. دولت فدرال آمریکا وعده داده که 350 میلیارد دلار به صورت کمک فدرال به دولت های ایالتی و محلی ارائه کند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید