به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

آزمایش مقاومت ۱۹۷۵ دلار در بازار طلا

صبح چهارشنبه 13 آوریل ( 24 فروردین) قیمت جهانی طلا همچنان افزایشی است. تشدید جنگ و بحران اوکراین باعث شده تقاضای احتیاطی بیشتری را برای طلا شاهد باشیم. در این شرایط تقویت بازار طلا در حالی اتفاق می افتد که شاخص دلار در قله چند ساله خود قرار دارد.

ساعت 10:15 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.28 درصد یا 5.47 دلار صعود به 1971.49 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1963.12 و 1972.50 دلار بود. قیمت طلا طی 30 روز گذشته حدود 48 دلار یا 2.5 درصد افزایش داشته است. بهای این فلز گرانبها در یک سال گذشته رشد 221 دلاری یا 12.6 درصدی را تجربه کرد.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “این هفته تقاضای احتیاطی برای طلا بیشتر شده است. نگرانی از افزایش تورم، کاهش رشد اقتصادی چین و تشدید جنگ در اوکراین از جمله دلایلی است که خرید بیشتر طلا را توجیه می کند.”

روز سه شنبه رئیس جمهور روسیه مذاکرات صلح را در مرحله بن بست توصیف کرد. رئیس جمهور آمریکا حمله روسیه به اوکراین را نسل کشی خواند. شاخص دلار نزدیک قله ماه مه 2020 قرار دارد که این موضوع مانعی برای صعود بازار طلا است. مقامات فدرال رزرو آمریکا همچنان وعده افزایش نرخ بهره می دهند که خبر خوبی برای طلا نیست.

گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم و ریسک های ژئوپلیتیک کاربرد دارد اما افزایش نرخ بهره و رشد بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و از جذابیت طلا برای سرمایه گذاران می کاهد.

مدیر شرکت مشاوره AirGuide می گوید: “تورم ماه مارس بر مبنای سالانه معادل 8.5 درصد اعلام شد که رکوردی 40 ساله محسوب می شود. این میزان تورم خبر خوبی برای بازار کالا است.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید