به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

گزارش تحلیی بازار طلا و دلار

ثبات طلا ضمن تقویت شاخص دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح پنجشنبه 20 مه ( 30 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار طلا در محدوده قله چهار ماهه پایدار است در حالی که تقویت شاخص دلار و افزایش بازده اوراق خزانه مانعی برای صعود بیشتر این فلز گرانبها محسوب می‌شود.

ساعت 9:15 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.57 درصد یا 10.6 دلار صعود به قیمت 1875.4 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1863.35 و 1881.28 دلار بود.

به دنبال انتشار جزئیات نشست ماه گذشته فدرال رزرو، دلار آمریکا تقویت شد و بازده اوراق خزانه بلندمدت افزایش پیدا کرد. در جلسه 27-28 آوریل فدرال رزرو آمریکا عنوان شده بود که در صورت رشد سریع اقتصاد این کشور، در مقطعی می‌بایست به کاهش سیاست‌های انبساطی و محرک‌های پولی فکر کرد. از جمله این سیاست‌ها ممکن است افزایش نرخ بهره مد نظر باشد. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد و می تواند تاثیری منفی بر بازار این فلز گرانبها داشته باشد.

با انتشار این اخبار شاخص دلار از کف سه ماهه خود فاصله گرفت و بازده اوراق خزانه بنچمارک آمریکا به قله یک هفته‌ای رسید.

در آوریل امسال نرخ تورم در انگلستان بیش از دو برابر شده و انتظار می رود با توجه به تزریق گسترده نقدینگی روند افزایش قیمت‌ها ادامه پیدا کند. البته بانک مرکزی انگلستان معتقد است که رشد تورم مقطعی و موقت خواهد بود.

در منطقه یورو نیز وضعیت مشابهی دیده می شود و ضمن افزایش تورم، مقامات بانک مرکزی اروپا بر موقت بودن روند رو به رشد قیمت‌ها تاکید دارند.

نوسان طلا در محدوده قله 4 ماهه

صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی با تغییر جزئی در محدوده قله چهار ماهه نوسان دارد و شاخص دلار به زیر 90 واحد افت کرده است.

ساعت 8:20 صبح چهارشنبه 19 مه ( 29 اردیبهشت) طلای نقدی با 0.01 درصد یا 24 سنت رشد به قیمت 1869.19 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1865 و 1871.35 دلار بود. شاخص دلار با 0.03 درصد بهبود در سطح 89.77 واحد قرار دارد. این شاخص در یک هفته گذشته حدود 1 واحد افت داشته است.

امروز قرار است جزئیات نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی آمریکا که روزهای 27-28 آوریل برگزار شد، منتشر شود. این اطلاعات می تواند رویکرد بانک مرکزی آمریکا به موضوع تورم و نرخ بهره را مشخص‌تر کند.

داده هایی که روز سه شنبه منتشر شد نشان می دهد که آمار ساخت واحدهای مسکونی جدید در آمریکا طی ماه آوریل بیشتر از انتظارات کاهش داشت. افزایش قابل توجه قیمت چوب و سایر مصالح ساختمانی از جمله دلایل این روند است.

شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده طی ماه آوریل 4.2 درصد بیش از آوریل سال گذشته بود. این بیشترین نرخ تورم در یک دهه گذشته به شمار می رود و نگرانی از رشد افسار گسیخته قیمت‌ها را تشدید می‌کند.

با وجود نشانه‌های رشد تورم، بانک مرکزی آمریکا وعده داده که برای رسیدن به شرایط اشتغال کامل نرخ بهره را همچنان در سطوح نزدیک به صفر نگه می‌دارد. نرخ بهره پایین و افزایش تورم هر دو نکات مثبتی برای بازار طلا می‌باشند.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید