به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار طلا هفته منتهی به ۲۱ خرداد

کاهش بهای طلا با امید به موقتی بودن تورم در جهان

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در پایان معاملات روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی کاهش داشت در حالی که برخی از سرمایه گذاران امید دارند که جهش مشاهده شده در شاخص قیمت مصرف کننده و تورم در ایالات متحده موقتی و گذرا باشد.

روز جمعه 11 ژوئن ( 21 خرداد) طلای نقدی با 0.62 درصد یا 11.77 دلار نزول به قیمت 1876.66 دلار در اونس بسته شد. دامنه تغییرات قیمت بین 1874.72 و 1902.97 دلار بود. با وجود انتشار آمار حاکی از افزایش قابل توجه تورم در آمریکا، شاخص دلار با 0.4 درصد صعود همراه بود و این موضوع فشار نزولی در بازار طلا ایجاد کرد.

تحلیل‌گر شرکت  TD Securities می گوید که آمار اشتغال و شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا نتوانست طلا را بالای 1900 دلار در اونس نگه دارد. این امر نشان می‌دهد که همگام با کاهش تقاضای فیزیکی برای طلا، عده کمتری به گرفتن پوشش در مقابل تورم گرایش نشان می‌دهند. عموما طلا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می‌شود.

به گفته وی گرچه در کوتاه مدت احتمال اصلاح بازار طلا و آزمایش حمایت 1850 دلار وجود دارد اما در میان مدت هنوز هم سیاست های انبساطی دولت ها از بازار طلا حمایت می‌کند.

آمار منتشر شده در روز پنجشنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده طی ماه مه رشد قابل توجهی داشت ولی تحلیل‌گران و مقامات بانک مرکزی آمریکا تورم فعلی را موقتی توصیف می‌کنند.

در میان سایر فلزات گرانبها پالادیوم و پلاتین به ترتیب با 0.8 و 0.1 درصد صعود در قیمت های 2798.92 و 1151.52 دلار در اونس بسته شدند. نقره با 0.6 درصد صعود به 28.14 دلار در اونس رسید.

نوسان بدون روند طلا در انتظار آمار تازه

صبح چهارشنبه 9 ژوئن ( 19 خرداد) بازار جهانی طلا همچنان بدون روند زیر 1900 دلار نوسان دارد در حالی که فعالان بازار منتظر انتشار آمار تورم آمریکا و نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا هستند.

ساعت 9:30 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.03 درصد یا 47 سنت افزایش قیمت در سطح 1894.36 دلار در اونس مبادله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1891.7 و 1896.22 دلار بود. بازده اوراق خزانه ده ساله آمریکا نزدیک کف یک ماهه قرار دارد در حالی که شاخص دلار پایدار گزارش می‌شود.

یکی از فعالان بازار در شرکت مدیریت سرمایه SPI می‌گوید: ” به نظر من بازار خود را برای نشست فدرال رزرو آماده می‌کند. احتمال دارد در جلسه این ماه کاهش محرک‌های مالی مطرح شود و بازار این موضوع را در محاسبات خود لحاظ می‌کند. بازار بر این باور است که احتمالا فدرال رزرو سیاست‌های انبساطی خود را کاهش دهد ولی از سوی دیگر بحث تورم اثر نسبتا مثبتی بر بازار طلا دارد.”

روز پنجشنبه قرار است شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا منتشر شود که می‌تواند نشانه‌هایی از نحوه کاهش محرک‌های پولی توسط فدرال رزرو داشته باشد. همچنین فردا جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا برگزار خواهد شد. جلسه بانک مرکزی آمریکا هفته آینده خواهد بود.

روز یکشنبه رئیس خزانه داری آمریکا گفت که افزایش جزئی نرخ بهره می‌تواند برای جامعه و همچنین برای فدرال رزرو اثرات مثبتی داشته باشد.

داده‌های منتشر شده در چین نشان می‌دهد که قیمت محصولات تحویل در درب کارخانه با بیشترین نرخ طی 12 سال گذشته افزایش داشته و شاخص قیمت مصرف‌کننده برای سومین ماه پیاپی صعودی است.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید