به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار سهام سوم خرداد ۱۴۰۰

🔴 در جریان معاملات سومین روز خرداد ماه، شاخص کل بورس تهران در ابتدای معاملات روند نزولی داشت ولی رفته رفته معاملات روان تر شد و در نهایت شاخص با 12,189 واحد کاهش وارد کانال یک میلیون واحدی شد و در سطح 1 میلیون و 95 هزار واحد قرار گرفت.

🔴 شاخص هم وزن نیز همانند روزهای گذشته روند نزولی خود را حفظ کرد و با 5هزار واحد کاهش به جایگاه 383,217 واحدی رسید.

🔴 «وبملت» «وتجارت» «پارسان» «وبصادر» «رمپنا» «خساپا» 6 نمادی بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص کل داشتند و «شتران» و «وغدیر» بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بر جای گذاشتند.

🔴 در فرابورس ایران نیز روند معاملات بهتر از روز گذشته بود و شاخص کل فرابورس با 27 واحد کاهش به عدد 17,476 واحد رسید.

🔴 «فزرین» «مارون» «صبا» «مادیرا» «شاوان» و«بپاس» 6 نمادی بودند که بیشترین تأثیر منفی بر شاخص کل فرابورس را به نام خود ثبت کردند و نمادهای «آریا» «شگویا» و«زاگرس» بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند.

🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام 6,186 میلیارد تومان بود که 2,652میلیارد تومان آن (معادل 43 درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.

🔴 در جریان معاملات خرد امروز نیز شاهد خالص خروج 382 میلیارد تومان پول حقیقی بودیم که کمتر از روزهای گذشته است. همچنین مانند روزهای گذشته شاهد خالص ورود پول حقیقی به میزان 136 میلیارد تومان به اوراق بدهی و صندوق های درآمد ثابت و مختلط بودیم.

🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فراورده های نفتی» «بانکی» «محصولات شیمیایی» «فلزات اساسی» و «خودرو» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شپنا» «شتران» «وبملت» «خگستر» «برکت» و«فملی» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خگستر» «وبصادر» «وبملت» « کرمان» «شتران» «خبهمن» و «شپنا» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.
🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه های «فراورده های نفتی» و « لاستیک و پلاستیک »اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «بانکی» «غذایی» «سرمایه گذاری» و «محصولات شیمیایی» به نام خود ثبت کردند.

🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شتران» «شغدیر» «اخابر» «پکرمان» «بموتو» «آریا» و« سمازن» بیشترین خالص ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «وملل» «غپینو» «برکت» «وبملت» «وسپهر» «فزرین» و«وپارس» بیشترین خالص ورود پول حقوقی را به نام خود ثبت کردند.

🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «امین» «وکبهمن» «آبادا» « بپیوند» «ثامید» «بوعلی» « اپال» و «وسپهر» بیشترین قدرت خرید حقیقی را دارا بودند و نمادهای «غمارگ» «شخارک» «شیران» «هرمز» «آبادا» «وسپهر» «گوهران» و«دعبید» بیشترین قدرت خرید حقوقی را به نام خود ثبت کردند.

🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فارس» «فملی» «شستا» « کگل» «کچاد» «مارون» «وپاسار» «کگهر» بیشترین ارزش بازار را دارا بودند و نمادهای «فملی» «وسرضوی» « وپاسار » «بپاس» «فارس» «وسخوز» «وسصفا» «شپنا» بیشترین ارزش شناوری را داشتند.

برخی از اخبار منتشر شده :

🔵 بهزاد محمدی, معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از صادرات 25 میلیون تن محصولات پتروشیمی در سال گذشته در شرایط تحریم و کاهش تقاضای ناشی از کرونا خبر داد و گفت درآمد ارزی ناشی از این مقدار صادرات 10 میلیارد دلار بوده است.
وی افزود: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی از 65 میلیون تن سال 98 با بهره‌برداری از 17 طرح و افزایش 25 میلیون تنی به 90 میلیون تن رسیده است که رکورد بی‌نظیری در تاریخ این صنعت به شمار می‌آید.
وی رشد تقاضای سالانه فرآورده‌های نفتی در دنیا را کمتر از 0.9 درصد و رشد تقاضای سالانه محصولات پتروشیمی را نزدیک 5 درصد دانست و افزود: این نشانه مهمی برای لزوم توسعه هر چه بیشتر صنعت پتروشیمی است.

🔵 سخنگوی وزارت خارجه: نشست کمیسیون مشترک برجام این هفته نیز ادامه خواهد داشت. پیشرفت‌های خوبی حاصل شده و معتقدیم توافق در دسترس است.

🔵 قیمت سنگ آهن 62% چین با افت 29 دلاری به 216 دلار رسید.
در هفته گذشته سنگ آهن بعد از رشد های شکننده با افت مواجه شد و سنگ آهن 62% چین به 216 دلار رسیده است. قیمت قراردادهای آتی بورس کالایی دالیان نیز با کاهش همراه بوده است. قیمت های بالا باعث کاهش حجم معاملات شده است. بعد از رشد های اخیر محصولات زنجیره فولاد کمسیون نظارتی دولت چین با دستوری شفاف فولادسازان تانگشان و شانگهای را از افزایش مجدد برحذر داشت و پیرو این اقدام جو احتیاط بر خرید و فروش ها سایه افکند و روند رو به رشد قیمت ها متوقف شد.

🔵مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: بحث طولانی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران داشتیم و در خصوص برخی موضوعات به توافق رسیدم. تفاهم ایران و آژانس تا ۲۴ ژوئن تمدید شد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید