به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار سهام

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در خصوص تحلیل بازار سهام تا به امروز (2 خرداد 1400) و پیش‌بینی برای آینده این بازار مواردی به صورت جمع‌بندی ذکر می‌شود:

🔴 در جریان معاملات 2ام خرداد ماه، شاخص کل بورس تهران 20 هزار و 421 واحد به عقب نشست و به رقم 1 میلیون 107 هزار واحد رسید تا بدین ترتیب در آستانه از دست دادن کانال 1 میلیون و 100 هزار واحدی خود قرار بگیرد.

🔴 شاخص هم وزن نیز همانند روزهای گذشته به روند نزولی خود ادامه داد تا بدین ترتیب با 3953 واحد افت در جایگاه 388،201 واحد ایستاد.

🔴 «فارس» «فملی» «وپاسار» «شستا» «شپنا» «شبندر» 6 نمادیی بودند که بیشترین تأثیر منفی بر شاخص کل بورس را به نام خود ثبت کردند. «شاراک» «سفارس» «وپارس» «بوعلی» سبزترین نمادها را در روز قرمز بازار بورس امروز تشکیل دادند.

🔴 اوضاع در فرابورس هم بد بود. شاخص کل فرابورس با افت 172 واحدی در جایگاه 17،503 واحد ایستاد.

🔴 «آریا» «هرمز» «بپاس» «صبا» «ذوب» «ومهان» 6 نمادی بودند که بیشترین تأثیر منفی بر شاخص کل فرابورس را به نام خود ثبت کردند. «شگویا» «ساوه» «شرانل» سبزترین نمادها را در روز قرمز بازار فرابورس امروز تشکیل دادند.

🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام 5،736 میلیارد تومان بود که 2،314 میلیارد تومان آن (معادل 40 درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.

🔴 در پایان معاملات امروز، 358 نماد صف فروش و 20 نمااد نیز صف خرید را تشکیل دادند. ارزش صف‌های خرید نسبت به روز گذشته 4 درصد افزایش یافت و در رقم 181 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش بیش از 12 درصدی همراه بود و رقم 4،515 میلیارد تومان را برای خود به ثبت رساند.

🔴 در جریان معاملات خرد و اوراق با درآمد ثابت شاهد خروج و ورود پول حقیقی به میزان 649 و 283 میلیارد تومان بودیم.

🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فلزی» «پالایشی» «پتروشیمی» «بانکی» و «خودرویی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شپنا» «فملی» «شبندر» «خودرو» «خساپا» «وملل» «شتران» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «خودرو» «خساپا» «کرمان» « خبهمن» «وتجارت» «وپارس» « شپنا» «ذوب» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.

🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «ماشین آلات و دستگاه‌های برقی» «پیمانکاری صنعتی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «پالایشی» «بانکی» «پتروشیمی» «فلزی» به نام خود ثبت کردند.

🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «سفارس» «سیدکو» «ساوه» «وسبحان» «وپست» «فتوسا» « شاراک» «سکرما» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «شپنا» «شبندر» «وملل» «اپال» «فملی» «وتجارت» «خساپا» «وپارس» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.

🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «کزغال» «امین» «بوعلی» «ثامید» «وکبهمن» «سهگمت» « تیپیکو» «وبانک» بیشترین قدرت خرید حقیقی را دارا بودند و نمادهای «غگل» «غسالم» «وخاور» «ثامید» «اپال» «وسپهر» «سمتاز» «صبا» بیشترین قدرت خرید حقوقی را به نام خود ثبت کردند.

🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «فارس» «فملی» «شستا» « کگل» «کچاد» «مارون» «وپاسار» «کگهر» بیشترین ارزش بازار را دارا بودند و نمادهای «فملی» «وسرضوی» «وپاسار» «بپاس» «فارس» «وسخوز» «وسصفا» «شپنا» بیشترین ارزش شناوری را داشتند.


برخی از اخبار منتشر شده :


🔵 دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمیایی برای عرضه در بورس کالا در این هفته را بر اساس نرخ ارز 204،872 ریال اعلام کرد.

🔵 سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد که آزاد شدن صادرات آلومینیوم و مس به اداره گمرکات کشور طی نامه‌ای ارسال شده است و از این پس، قرار است مازاد آلومینیوم تولیدی به مدت سه ماه و مشروط به رعایت کف عرضه و تامین نیاز داخل صادر شود.

🔵 به نظر می‌رسد با صدور اطلاعیه‌های جداگانه از سوی مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران، پذیرش محصول سیمان شرکت‌های سیمان خزر، سیمان خاش، صنایع سیمان غرب و سیمان قائن در بازار اصلی این بورس به زودی رخ خواهد داد. ورود سیمان به بورس کالا به معنای کشف قیمت براساس عرضه و تقاضاست.

🔵 یکی از کارشناسان بازار سرمایه در مصاحبه با بورس نیوز بیان کرد که از اوایل اردیبهشت ماه طرح‌های حمایتی همچون «انتشار اوراق اجاره هلدینگ‌ها» و «خرید سهام» یا «بسته حمایتی سران قوا» به‌نفع بازارسرمایه به‌تصویب رسید ولی به‌طور کامل اجرایی نشد و ناامیدی بیشتری به دلیل همزمان شدن این موضوعات و از دست دادن حمایت فنی و تکنیکالی شاخص‌کل و سهم‌ها، به بازار تزریق شد و موجب شد فروشنده‌های بیشتری برای عرضه اقدام کنند. در کل، تا وقتی که ابهامات کلان اقتصادی برطرف نشود و سرمایه‌گذاری بالایی صورت نگیرد روند بازار تغییر نخواهد کرد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید