به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱

پیش بینی رونق بازار باتری سرب اسیدی در ماه ژوئیه

در ماه گذشته (ژوئن) میانگین نرخ بهره برداری در کارخانجات تولید باتری سرب اسیدی با 0.5 درصد کاهش ماهانه و 7.73 درصد نزول سالانه به 60.6 درصد رسید.

طبق بررسی های انجام شده توسط شانگهای متالز مارکت تولید ماهانه چین طی ژوئن امسال به 15.02 میلیون kVAh رسید. نمونه مورد بررسی 50 شرکت تولیدی با مجموع ظرفیت تولید ماهانه 24.79 kVAh را شامل می شد.

بر اساس محاسبات شانگهای متالز مارکت، با لغو شدن رسمی محدودیت های کرونا در شانگهای، مصرف نهایی باتری های سرب اسیدی کمی بهبود داشت. مقدار بهبود تقاضا بسته به انواع باتری متفاوت است. برای نمونه، قرار است دوچرخه های برقی غیر استاندارد حذف شوند و در این راستا افزایش خرید دوچرخه برقی جدید تقاضا برای باتری های آنها را ارتقا خواهد داد. در مقابل مقدار تقاضا در بازار باتری های جایگزین ضعیف می شود. به همین دلیل ماه گذشته بیشتر کارخانجات چینی سطح تولید خود را پایین نگه داشتند و همچنین در طول جشن های قایق اژدها به مدت 3-5 روز تعطیل بودند. از 1 ژوئن مالیات برای خرید خودروهای سواری با حجم کمتر از 2 لیتر کاهش یافته یا حذف می شود که می تواند تقاضا برای خودروهای جدید را افزایش دهد.

اما در ماه جاری، گرچه وضعیت شیوع کرونا در چین مشخص نیست، اما هنوز محدودیت های گسترده مانند دور قبل نداشتیم و مصرف باتری های سرب اسیدی در روند رو به بهبود قرار دارد. همچنین، شرایط مالیاتی مناسب برای خرید خودروهای سواری جدید در کنار گرمای شدید می تواند شرایط خوبی را برای تقاضای باتری ایجاد کند. در ماه ژوئیه تعطیلی رسمی خاصی در چین وجود ندارد و به همین دلیل روزهای کاری بیشتر می شود که تاثیر مثبتی بر سطح تولید کارخانجات باتری سرب اسیدی خواهد داشت. بنابراین پیش بینی می شود که نرخ بهره برداری از کارخانجات تولید باتری سرب اسیدی در ماه ژوئیه 3-5 درصد افزایش یابد که می تواند تاثیر مثبتی بر تقاضای سرب داشته باشد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید