به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۷ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۸ تیر ۱۴۰۱

بازار روز یکشنبه نیز در ادامه روند کاهشی و شکست مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی پرعرضه ظاهر شده و همانند روزهای گذشته گروه فلزات اساسی بیشترین تأثیر منفی را بر بازار داشت به طوری که فولاد ، فملی و شپنا هرکدام با سهم ۴۴۱ ، ۴۰۱ و ۳۳۴ واحد بیشترین نقش را در این ریزش داشتند و سرانجام، این روند منفی چیزی جز افت سنگین تر شاخص آن هم به میزان ۱۰ هزار واحد و رسیدن آن به عدد یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد را به ارمغان نیاورد.
سهم های کوچکتر (شاخص هم وزن) نیز همانند انتظار در تبعیت از شاخص کل با رجحان طرف منفی بر مثبت نمایان شدند و ۳ هزار واحد ریزش را تجربه کردند که باعث رسیدن عدد این شاخص به ۴۰۲ هزار واحد بود .
روند ارزش معاملات نیز باز هم به کف خود طی دو ماه اخیر نزدیک شد و با ثبت عدد ۲۷۶۷ میلیارد تاییدی بود بر ادامه دار بودن وجود رکود در معاملات بازار سرمایه. کم رمق بودن حجم معاملات نیز علاوه بر وجود تعطیلات در این دو هفته ، به علت بسته شدن بسیاری از نمادها به علت مجامع سالیانه آنها بود.
بازار در وضعیتی قرار دارد که با حجم زیادی از اخبار مایوس کننده : از وضعیت قیمت‌های جهانی گرفته تا مذاکرات تکراری و بی نتیجه برجامی روبرو می باشد و تنها یک شوک مثبت و پرقدرت می تواند از ادامه دار بودن روند کاهشی آن جلوگیری کند.
در این بین گزارش‌های خوبی از خودروها و پالایشی‌ها تنها موقتاً باعث حرکت اصلاحی بازار در جهت ریزش شده و نتوانست روند کلی منفی آن را تغییر دهد. رفتار سهامداران نیز گواه در سردرگمی آنها دارد و به نظر می‌رسد که تا مشخص نشدن روند قطعی بازار و بیرون آمدن از فضای ابهام حکم فرما بر آن ، دست به خرید نخواهند زد البته می‌توان گفت با بازگشایی نمادها در هفته آتی و روشن تر شدن اخبار شاهد روند متفاوت تری خواهیم بود.
در رابطه با تحلیل صنایع نیز می‌توان گفت قیمت پایه محصولات پتروشیمی نیز اکثرا دچار افت شده است که از این رو انتظار سبزپوشی آن ها در بازار فردا کمی بعید به نظر می‌رسد اما قیمت‌های جهانی نفت امروز با افزایش مواجه شد که باید در بازار فردا چه وزنی از آن به معاملات گروه های پتروشیمی و پالایشی اختصاص داده خواهد شد. گروه فلزات اساسی نیز شاهد افزایش در قیمت های جهانی خود بود که به نظر می‌رسد با توجه به آن ،بازار روز آتی در این گروه برعکس معاملات روزهای گذشته کمی امیدوار کننده تر باشد. در بازار ارز نیز به علت افزایش فروش ارز حاصل از صادرات شاهد تثبیت دلار نیمایی در کانال ۲۶ هزار تومانی می باشیم که نشان از آرامش نسبی قیمت ارز در این روزها دارد اما به نظر می‌رسد با توجه به افزایش مجدد نرخ بهره بین بانکی و رسیدن آن به عدد بالای ۲۱ درصد که نشان از تلاش سیاست‌گذار دولتی در جهت مهار تورم دارد، انتظار بازاری با ارزش معاملات پایین و فضای متعادل منفی را خواهیم داشت.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید