به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۶ تیر ۱۴۰۱

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار بورس تهران در اولین روز هفته همانطور که پیش‌بینی می‌شد، شروعی منفی داشت. شرایط رکودی و منفی در بازار این روزها ظاهراً که در کوتاه مدت پایانی ندارد. تداوم افت عمده نمادهای بزرگ بازار و سرایت این موضوع به کلیت بازار و به تبع آن منفی شدن کلیت بازار نشان از حال بد این روزهای بازار دارد. تثبیت ارزش معاملات خرد در محدوده 3 هزار میلیارد تومان نشان از تداوم شرایط رکودی همراه با افت بسیاری از نمادهای بازار خصوصاً نمادهای بزرگ بازار دارد. امروز 22 اُمین روز کاری متوالی است که شاهد خروج پول حقیقی از بازار هستیم، بطور میانگین روزانه 411 میلیارد تومان و در مجموع 9 هزار میلیارد تومان! روز گذشته خبر افزایش نرخ فروش دارویی‌ها منتشر شد که این موضوع باعث شد که دارویی‌ها در بازار امروز تنها گروه یکپارچه سبز بازار باشند. این مورد چشم‌انداز سودآوری این صنعت را به شدت درخشان کرده است.

اما چرا بازار به این شرایط روی آورد؟

همانطور که به کرات و در گزارش‌های پیشین به آن اشاره کردیم، یکی از مهمترین ریسک‌های مهم دو- سه سال اخیر بازار سرمایه ایران، ریسک تصمیمات دولتی‌ست، این بار مداخله وزارت صمت در بورس کالا! یکی دیگر از مهمترین ریسک‌های این روزهای بازار و شاید مهمترین ریسک بازار وضعیت اقتصاد جهانی‌ست؛ تورم آمریکا به 9.1% رسیده است و این یعنی ادامه سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو. تا به اینجای کار با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا و همچنین افزایش نرخ بهره، کامودیتی‌ها عموماً حدود 30% ( بطور میانگین ) افت داشته‌اند. برای بررسی این موضوع و روند آتی آن بهتر است تداوم تهاجم روسیه علیه اوکراین و مشکلات و اختلالات بوجود آمده برای زنجیره تأمین مواد و کالاهای پایه را درنظر گرفت که احتمال دارد در مقطعی از افت بیش از حد قیمت برخی از کامودیتی‌ها جلوگیری کند بنابراین انتظار خواهیم داشت که قیمت‌های خیلی پایین ثبات نداشته باشند.
هفته‌ی پیش رو را در صورتی آغاز میکنیم که بسیاری از نمادها به دلیل مجمع بسته هستند و یک روز تعطیلی، هفته‌ای نیمه تعطیل را در پیش خواهیم داشت که با توجه به محدوده حمایت تکنیکالی شاخص، احتمال افت زیاد و اصلاح عمیق بازار از این محدوده کم است و برای برگشت بازار باید روند ارزش معاملات را مد نظر قرار داد.
در نهایت برای بازار فردا با توجه به روند معاملات امروز، به احتمال فراوان بازار فردا نیز شروعی منفی داشته باشد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید