به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در هفته گذشته شاخص نتوانست مقاومت 1.3 میلیون واحدی را پس بگیرد و تا حوالی 1 میلیون و 275 هزار واحد افت را تجربه کرد اما رفته رفته در دو روز پایانی با تقویت سمت تقاضا از جانب حقوقی‌ها ، بازار کمی سر و سامان گرفت تا پرونده روند اصلاحی بازار در هفته گذشته بسته شود.
امروز نیز بازار روند متعادل روز چهارشنبه را حفظ کرد و شاهد تغییر خاصی در بازار نبودیم. حجم و ارزش معاملات همچنان در اعداد پایینی به سری میبرد، این روز‌ها چه حقوقی‌ها و چه حقیقی‌ها در خرید و فروش دو دل هستند چرا که به دلیل نااطمینانی در حوزه سیاست‌گذاری و مذاکرات وین بازار در حالت انتظار باقی مانده و تا زمانی که حداقل قیمت تعادلی و جهت دلار مشخص نگردد نه خریدار و نه فروشنده سنگینی در بازار وجود ندارد.
باید به این موضوع اشاره کرد که وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که همبستگی زیادی بین دلار و بازار برقرار است اما در رالی اخیر که دلار به 30 هزار تومان رسید بازار رشد نکرد لذا انتظار نمی‌رود با کاهش آن افت چندانی را شاهد باشیم بنابراین جنبه منفی برجام خیلی نباید اثرگذار باشد ولی نباید فراموش کرد که احساسات نقش پررنگی در تعیین قیمت‌ها در کوتاه مدت دارد و هستند عده‌ای که از ترس مرگ خودکشی می‌کنند. در کل باید گفت از آنجا که مذاکره کنندگان اعلام کردند این دور میتواند آخرین دور از مذاکرات وین باشد اگر سیگنال‌های مثبت از سوی مذاکرات وین منتشر شود با توجه به آنکه اکثریت بازار همه وقایع از جمله کاهش ارزش دلار با آمدن خبر توافق را پیشخور کرده‌اند شاید به لحاظ روانی چند روزی بازار منفی شود اما در ادامه اتفاقات خوبی خواهد افتاد و می‌توان به ادامه بازار امیدوار بود.
در هفته جاری با توجه به آنکه شاخص‌های عملکردی بازار سهام از کم شدن فاصله خریداران و فروشندگان خبر می‌دهد لذا انتظار داریم بازار در دامنه محدودی به نوسان بپردازد و به صورت متعادل به کار خود ادامه دهد در این میان دو گروه پالایشی و خودرویی از لحاظ تکنیکالی مستعد رشد هستند که هر دو بنظر می‌رسد کنترل می‌شوند و گروه بانکی و تک سهم‌ها نیز پیرو گروه خودرویی هستند و برای بازار فردا نیز پیش‌بینی می‌گردد در پی تداوم روند نزولی امروز، بازار با افت کار خود را آغاز کند اما رفته رفته به تعادل برسد و در انتظار اخبار برجام بنشیند.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید