به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۲۳ ام خرداد ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار اولین روز از هفته‌ای که به انتخابات ریاست جمهوری منتهی می شود، کمی قرمز شد و روال معاملاتی دو سه هفته اخیر در روز شنبه نیز نمود داشت. امروز نیز شاهد خروج پول حقیقی از سهام و ورود به درآمد ثابت‌ها بودیم که شاید با توجه به روال چند هفته اخیر، فردا یا روزهای آینده اتفاقی عکس امروز رخ دهد.


واقعیت اینست که تا تکلیف انتخابات ریاست جمهوری مشخص نشود، اتفاق خاصی در هیچ بازار مالی از جمله سهام نخواهد افتاد.معاملات روزانه در حجمی مشخص در حال نوسان است. گاهی ورود پول و گاهی خروج پول، یک روز شاخص نیم درصد منفی و روز دیگر نیم درصد مثبت، یک روز خودرویی منفی فولادی مثبت، دیگر روز خودرویی مثبت فولادی منفی. روزگار عجیبی است و حالت تعلیق فعلی کمی آزاردهنده شده است. ولی هرچه هست تا پایان این هفته بخش عمده‌ای از ابهامات برطرف خواهد شد.


مذاکرات نیز در حال انجام است و عراقچی به وین رفته و تمام طرف‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که این دور، دور پایانی باشد و حتی آمریکا تحریم‌های بسیار کوچکی را لغو کرده است.
در شرایط فعلی بهترین کار ممکن، نوشتن سناریوهای مختلف و اقدام مناسب در صورت وقوع هر کدام از آنهاست. یک برگه کاغذ بردارید و سناریوهای مختلف را روی آن بنویسید. حال به تجزیه و تحلیل هر کدام از آنها بپردازید .اگر الف اتفاق بیفتد، این کار را انجام می دهم. اگر ب اتفاق افتاد، برنامه این یکی خواهد بود. اگر جیم رخ داد …
سعی کنید درست و واقع‌بینانه و با توجه به شرایط کلان اقتصادی تحلیل کنید. ممکن است بعدا متغیرهای دیگری نیز اضافه شود، اشکالی ندارد، سناریوها و برنامه‌ها را آپدیت میکنیم.
منسجم کردن افکار و تصمیم‌گیری بر اساس آن و البته رفع نقایص در طول مسیر و خلاصه اقدام بر اساس تحلیل، مطلوبیت و لذت بیشتری دارد . مثل سفر در یک جاده زیباست. درست است که نهایتا می خواهیم به مقصد برسیم ولی لذت بردن از منظره‌های مسیر نیز با وجود تمام پیچ و خم‌های آن بسیار لذت‌بخش است.
در هنگام نوشتن این سطور هنوز مناظره سوم آغاز نشده است و طبیعتا راقم سطور نیز از کم و کیف آن آگاهی ندارد. ولی با توجه به تحرکاتی که در حال رخ دادن است و احتمالا مباحث مناظره سوم و روزهای سرنوشت ساز قبل از روز انتخابات که همیشه در کشور ما تعیین‌کننده بوده است، هیچ قطعیتی را نمی توان با توجه به روحیات ورفتار مردم ایران پیش‌بینی کرد.
برای بازار فردا نیز، اگر اتفاق خاصی در وین و یا در جریان مناظرات نیفتد، نوسانات کم و بازاری شبیه بازار امروز و روزهای قبل را پیش بینی می کنیم.
باید منتظر بمانیم ولی با برنامه ریزی برای هر رخداد احتمالی.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید