به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۱۴ فروردین ۱۴۰۰

طی هفته‌ای که گذشت شاخص‌های بورس و فرابورس مسیر رو به رشدی را دنبال کردند و این خریداران حقیقی بودند که فعال ظاهر شدند. از سویی دیگر حجم و ارزش معاملات به محدوده قابل قبولی رسیده است.
از نکات مثبت بازار هفته گذشته می‌توان به افزایش ارزش معاملات خرد در روز منفی بازار اشاره کرد، حال اگر ارزش معاملات خرد با فاکتور گرفتن روز چهارشنبه، در همین سطح 5 همت باقی بماند بازار نگرانی خاصی نخواهد داشت و می‌توان از منفی‌ها استقبال کرد.
از طرفی طی هفته گذشته پول وارد بازار شد و مستقیما سراغ خودرویی‌ها رفت و برای اینکه پی برد این پول ماندنی است یا خیر باید به معاملات هفته پیش رو توجه کرد چرا که بسیاری از تحلیلگران به معاملات بازار بعد از 14 فروردین وزن بیشتری می‌دهند.
اگر بخواهیم راجب انتظارات بازار صحبت کنیم باید گفت که انتظار داریم ابهامات بازار کمتر باشد و در کوتاه مدت برجام مشخص شده و دست دولت برای رسیدن به منابعی بازتر باشد و فشار کمتری بر روی شرکت‌ها اعمال گردد و در نیمه اول فصل مجمع را داریم و سود 1400بین سهامداران تقسیم می‌شود و به صورت تاریخی سهام در فصل بهار بیشترین بازدهی را دارد. از سویی با توجه به شرایط اقتصادی کشور که سیاست‌ها به سمت تورم زایی است مانند افزایش نرخ 57 درصد حقوق کارگران و همینطور بالا ماندن قیمت‌های جهانی با توجه به از بین رفتن زیر ساخت‌های کشور اوکراین و تحریم روسیه و پایین بودن ریسک ارزش‌گذاری می‌توان سال 1401 را سال بهتری برای بازار قلمداد کرد. در نتیجه در صورتی‌ که‌ ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه به وجود نیاید، بورس بهار خوبی در پیش دارد و ماه رمضان نیز تاثیر خاصی بر روی آن نخواهد داشت و با فرض احیای برجام بورس بهترین بازار مالی خواهد بود و شاخص تا فصل مجامع می‌تواند حتی به محدوده 1 میلیون و 700 هزار واحد نیز برسد.
برای هفته آینده نیز باید گفت که شاخص مقاومت 1 میلیون و 440 هزار واحدی را در پیش رو دارد و از آنجا که سهام بزرگ به محدوده‌های مقاومتی خود رسیده‌اند، احتمالا در هفته پیش رو عرضه‌ها کمی بیشتر باشد و می‌توان برای هفته آینده بازار متعادلی را انتظار داشت و احتمالا بازار بین خریداران و فروشندگان دست به دست می‌شود اما اگر شیب ارزش معاملات خرد ادامه دار باشد می‌توان به ادامه روند صعودی بازار امیدوار بود. همچنین انتظار داریم بازار کار خود را با قوای بیشتری آغاز کند و اثرات گزارشات ماهانه مشهود تر خواهد بود، همچنین از لحاظ دلار و بازار های جهانی و مذاکرات هفته حساسی را پیش رو خواهیم داشت.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید