به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۳ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۱۴ تیر ۱۴۰۱

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار بورس امروز در ادامه تغییر روند منفی به مثبت دیروز ، شاهد قدرت طرف تقاضا نسبت به عرضه بود که نمادهایی مانند شستا ،کگل و بفجر در این جهت تاثیر گذار ترین شرکت ها بودند که در نهایت این روند مثبت باعث افزایش ۴ هزار واحدی شاخص کل و رسیدن آن به عدد یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد شد. شاخص هم وزن نیز ضعیف‌تر، اما هم روند با شاخص کل عمل کرده و با افزایش ۲ هزار واحدی خود باعث رسیدن این شاخص به عدد ۴۲۰ هزار واحد شد. در کلیت وضعیت نماد ها نیز رشد ۵۴ درصدی نمادهای مثبت و افت ۴۶ درصدی نمادهای منفی نسبت به بازار دیروز را شاهد بودیم .

در کلیت وضعیت نماد ها نیز رشد ۵۴ درصدی نمادهای مثبت و افت ۴۶ درصدی نمادهای منفی نسبت به بازار دیروز را شاهد بودیم .
برخلاف آمارهای مثبت بیان شده، ارزش معاملات خرد اما یک هفته ای میباشد که وارد روند کاهشی شده است به طوری که خالص ارزش معاملات خرد امروز نیز با ثبت عدد ۳۰۸۲ میلیارد تومان نسبت به دیروز ۱.۷ درصد کاهش داشت

پایان اصلاح شاخص یا ادامه روند نزولی و شکست مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی؟!

در رابطه با پیش بینی بازار روز آتی ، نگاهی به شاخص‌های اقتصادی و همچنین شاخص صنایع خواهیم داشت :

در بازارهای موازی بعد از تصمیم فدرال رزرو بر افزایش نرخ‌های بهره ، رمز ارزها ریزش های سنگین را تجربه کردند که اتریوم و بیت کوین سهم بیشتری از کاهش قیمت‌ها نسبت به دیگر رمز ارزها را داشته اند .
افزایش نرخ بهره در سطح جهانی تنها بازار رمز ارزها را تحت تأثیر خود قرار نداده و باعث ریزش قیمت در بازار کامودیتی ها نیز شده است ، به طوری که نمای امروز قیمت های جهانی نشان از افت قیمت نفت، متانول و در گروه فلزات اساسی افت قیمت مس و روی را دارد.
نکته مهم قابل بیان در رابطه با برجام و مذاکرات مربوط به آن ، تحریم ها و تاثیر بسیارنامطلوب آن در اقتصاد کشور می باشد.
با استفاده از اطلاعات تاریخی و نموداری در رابطه با تولید ناخالص ملی در کشور، مشاهده می شود که GDP ایران در مقایسه با شاخص GDP جهان در سال ۲۰۱۰ اختلاف تنها هزار واحدی را داشت اما بعد از وضع تحریم‌ها تا به زمان حال شاهد کاهش شدید GDP ایران و رسیدن آن به عدد برابر با سال ۲۰۰۲ هستیم که اختلاف آن با شاخص جهانی این شاخص به حدود ۹ هزار واحد افزایش یافته است که باعث عقب افتادگی رشد اقتصادی هر چه بیشتر کشور شده است
لذا احیای برجام و رفع تحریم‌ها نکته کلیدی در رابطه با پیشرفت اقتصادی کشور و تاثیر مثبت آن بر بازار سرمایه و صنایع فعال در آن می باشد.

در رابطه با صنایع نیز شاهد وضع سیاست سقف قیمت برای محصولات تولیدی سیمان می باشیم که امروز به تصویب رسید .
همانطور که در تحلیل های اخیر نیز بیان شد این سیاست در جهت حمایت از مصرف کننده در رابطه با عدم اجازه دادن به قیمت ها به حرکت رو به بالا تا سقفی مشخص وضع می‌شود اما به علت اینکه نوعی قیمت‌گذاری دستوری محسوب می شود به احتمال زیاد نتیجه معکوس خواهد داد و شاهد رشد قیمت سیمانی ها خواهیم بود.
تنها مکانیزم در جهت مشخص کردن قیمت واقعی یک محصول در بازار ، نظام تعادلی عرضه و تقاضا بدون دخالت دولت می باشد.

برای بازار فردا نیز با توجه به سرگردانی بازار نسبت به ادامه روند کاهش ها و یا تغییر این روند در جهت افزایش ،انتظار بازار متعادل را خواهیم داشت. به لحاظ تکنیکالی نیز شاخص کل در سطح مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی به سر می‌برد و تحلیل ها حاکی از بازاری Rang طی روزهای آینده می باشد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید