به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، شاخص کل بازار بورس امروز با ۱۰ هزار و ۲۲ واحد افزایش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۲۹۴ هزار واحدی قرار گرفت تا در4 امین روز متوالی بازار روند خوبی داشته باشد و شاخص کل بتواند صعودهای خوبی را تجربه کند. البته در روز جاری و روز گذشته اندکی فشار فروش افزایش یافت که علت آن درگیر بودن بازار با مقاومت 1.280 میلیون واحدی بود.
نکته مهم این است که نباید بازار بدون حجم بالا برود چرا که خطرناک است، بازار باید در تعادل و تداوم حجم بخورد تا از پس عرضه‌ها برآید، چیزی که امروز اتفاق افتاد و در دو روز گذشته نمادهای شپنا و شبندر 200 300 میلیون حجم خوردند اتفاقی که امروز برای شتران به خوبی صورت گرفت ولی نیاز به کندل تأیید دارند مثلا شبندر بالای 680 تثبیت شود لذا فردای این گروه مهم است.
از طرفی اینکه ارزش معاملات خرد بالای 4 همت باشد مهم نیست بلکه باید میانگین ارزش معاملات خرد حداقل برای یک هفته بالای این اعداد تثبیت گردد. در این میان در بهمن ماه همیشه این شایعه بوده که بخاطر 22 بهمن شاخص را سبز می‌کنند اما اشتباه است چرا که اولا اگر بازدهی شاخص کل طی 10 سال اخیر را بررسی کنید متوجه می‌شوید که در 6 سال بازدهی منفی و 4 سال بازدهی مثبت بوده است پس طبق آمار این شایعه بی اساس است. در نتیجه آنچه که برای ما باید مهم باشد همین ارزش معاملات خرد است که اگر افزایش یابد می‌توان به بازار امید داشت در غیر این صورت با اتاق هماهنگی و این حرفا اتفاق خاصی نخواهد افتاد. و از طرفی شرکت مشاوره سرمایه گذاری معیار توصیه می‌کند حتی در صورت برگشت بازار نباید تصمیمات احساسی گرفت یا تصور کرد که در حال جاماندن از بازار هستیم؛ جا ماندنی در کار نخواهد بود، صبر کنید تا مقاومت‌ها شکسته شود و سپس در منفی‌ها به دید بلند مدت دنبال فرصت خرید باشید وبا توجه به آنکه احتمال یک توافق نصف نیمه وجود دارد بنظر می‌رسد برخلاف رشد شهریور ماه که سهام سودآور مورد توجه بودند این دفعه این سهام برجامی مانند خودرویی بانکی و پالایشی هستند که مورد اقبال قرار بگیرند مخصوصا صنعت پالایشی که علاوه بر میزان تعداد فروش در صورت توافق برجام، پیش‌بینی نفت بالای 100 دلار برایش انتظار می‌رود.
از آنجا که شاخص هم وزن در حال جان گرفتن است بنظر می‌رسد مقاومت بعدی شاخص محدوده 1300-1320 هزار واحد باشد لذا بنظر می‌رسد شروع بازار در پی ادامه روند امروز پر تقاضا پیگیری شود اما با توجه به درگیری شاخص رفته رفته قدرت فروشندگان افزایش یابد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید