به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۸ فروردین ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۹ فروردین ۱۴۰۱

در روز جاری بازار به روزهای بهاری خود ادامه داد و شاخص کل با رشدی نزدیک به 15 هزار واحد در سطح 1 میلیون و 418 هزار واحد رسید. ارزش خرد معاملات برای سومین روز پیاپی بالا 4 همت به ثبت رسید و همزمان با آن شاهد ورود پول حقیقی هستیم که می‌توان امیدبخش باشد. کلیت بازار با حجم نسبتا خوبی، روند گرفته و فروشندگان تمایل به فروش شدید ندارند، همین امر باعث می‌شود به رشد بازار امیدوار بود چیزی که در گذشته خلاف آن رخ می‌داد و بعد از هر رشدی حجم فروش افزایش پیدا می‌کرد و بازار را رو به پایین مجددا سوق می‌داد.

 از طرفی بنظر می‌رسد رشد قیمت‌ها در بازارهای جهانی به همراه تداوم جنگ روسیه و اوکراین در سطوح بالا باقی بمانند و در این حوزه شاهد کسری عرضه باشیم و بالا بودن نرخ‌های کامودیتی خصوصا نفت موجب می‌گردد بازار سرمایه نیز همچنان با اقبال مواجه باشد و تاثیرش را در صورت‌های مالی سه ماهه اول سال 1401 نشان خواهد داد. همچنین این صورت‌های مالی عمدتا در تیرماه منتشر می‌شوند و از این رو در فصل مجامع و بعد از آن می‌توان انتظار رشد بازار را داشت و با توجه به رکود در بازارهای موازی نقدینگی می‌توان وارد بازار سرمایه شود. 

باید به این نکته نیز توجه نمود که حتی در صورت توافق و ثبات دلار،  با توجه به افزایش حداقلی نرخ دستمزد کارگران و حذف ارز 4200 شاهد تورم از سوی کالاهای اساسی باید باشیم و از آنجا که بازار سرمایه بازاری تورم دوست است می‌توان برای بازار سرمایه چشم‌انداز بهتری را نسبت به سایر بازارها متصور بود و به طور کلی می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار سرمایه برای افرادی که به دنبال سود بیشتر از بهره بانکی هستند، در صورتی که وضعیت کنونی پایدار مانده و دلار نیز پس از احیای برجام در حوالی ۲۵ هزار تومان تثبیت شود، در فصول بهار و تابستان مناسب است. در این میان صنعت پالایش در صورت توافق و دلار 25 هزار تومانی و احتمال گزارش خوب زمستان و بهار می‌تواند رشد مناسب حداقل 20 درصدی را تا فصل مجامع یا نهایتا گزارش 3 ماهه داشته باشد. اگر هم نرخ دلار با توافق برجام کاهش یابد، صنایع کوچک‌تر وضعیت بهتری نسبت به صنایع دلاری پیش‌بینی می‌شود داشته باشند هر چند که در حال حاضر مورد اقبال بازار قرار ندارند. 

برای بازار پیش رو نیز باید گفت که، با توجه به ورود پول حقیقی و ثبت ارزش معاملات خرد بالای 4 همت می‌توان بازاری مثبت را انتظار داشت. تارگت بعدی محدوده 1 میلیون و 450 هزار واحد می‌باشد و گام حرکتی بازار خوب می‌باشد طوری که اندیکاتورها در وضعیت خوبی به سر می‌برند و وضعیت حجم معاملات نیز خوب است و در روزهای آینده احتمالا بهتر خواهد شد و اگر هم بازار اصلاحی داشته باشد طبیعی است اما بصورت کلی وضعیت بازار صعودی است.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید