به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار دهم اردیبهشت ۱۴۰۱

در بازار روز چهارشنبه شاهد عقب نشینی 1،434 واحدی شاخص کل بودیم که در نهایت شاخص توانست عدد 1 میلیون و 521 هزار واحدی را برای خود به ثبت برساند. شاخص هموزن اما روندی مخالف جهت را رقم زد و با 1،377 واحد رشد به ارتفاع 411 هزار واحد رسید.

می‌توان گفت اکثر سهام بورس روند اصلاحی را در پیش گرفته‌اند اما شرایط بازار نشان می‌دهد نزول بازار از رفتار گله‌ای و هیجانی خارج شده است و صنایع به ترتیب اصلاح می‌کنند به عبارتی با یک اصلاح زمانی رو به رو هستیم و در این میان سهام منفی هم خریدار دارند. با وجود اصلاح می‌توان چشم انداز بازار را مثبت قلمداد کرد چرا که شرایط تورمی کشور باعث شده سهام به عنوان ارزنده‌ترین دارایی قلمداد شود و معاملات بازارهای دیگر از قبیل مسکن خبر از رکود شدید و رشدکمتر از تورم می‌دهند و با توجه به بحث مالیات بر سپرده بانکی حقوقی‌ها می‌توان به افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار سهام امیدوار بود و پول هوشمند را راهی این بازار دانست.

در رابطه با هفته آینده باید گفت که تعطیلات هفته و نزدیکی شاخص کل به مقاومت می‌توانند این هفته را به مقطعی برای استراحت و تجدید قوا بدل کنند و تا زمان انتشار گزارشات کدال و تصمیم‌گیری در رابطه با سیو سود یا خرید مجدد، بازار حالتی محافظه‌کارانه به خود بگیرد لذا افت محسوس یا رشد شارپی وجود نخواهد داشت و در این حین تا زمانی که ارزش معاملات با رشد همراه نباشد بازار در همین محدوده‌ها به نوسان خواهد پرداخت. از لحاظ تکنیکالی نیز باید گفت که شاخص کل همچنان در تایم فریم روزانه پتانسیل اصلاح را دارد اما در تایم فریم هفتگی اوسیلاتورهای رشد و صعود بازار تا هدف 1.58 میلیون واحد همچنان معتبر هستند لذا انتظار می‌رود این صعود با فشار عرضه و روندی آرام صورت بگیرد.

برای بازار فردا نیز انتظار می‌رود با توجه به پارامتر‌های موجود، بازاری متعادل و اصلاحی را در پیش داشته باشیم و در این حین سهام کوچکتر بهتر از سهام شاخص ساز حرکت کنند.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید