به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۲۴ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۵ تیر ۱۴۰۱

📊تحلیل و پیش بینی بازار روز آتی

پولبک به سمت بازپس‌گیری حمایت مهم.

 بازار چهارشنبه شاهد برتری طرف تقاضا بر طرف عرضه آن بود ک پالایشی ها نقش بسزایی در سبز کردن بازار از خودشان نشان دادند به طوری که تنها دو نماد #شبنا و #شبندر باعث رشد ۲۵۰۰ واحدی شاخص شدند و این روند منجر به افزایش ۶۵۰۰ واحدی شاخص کل و رسیدن آن به عدد یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحد شد .

نمادهای با ارزش بازار کوچکتر نیز عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دادند که منجر به افزایش هزار و ۵۰۰  واحدی شاخص هم وزن و رسیدن و عدد ۴۰۷ هزار واحد شد.

 در این بین اما آمار ناامیدکننده از روند کاهشی ارزش معاملات روزانه در بازار سرمایه باعث تشدید نگرانی ها در رابطه با آینده روند معاملات بازار شده است،

 این عدد در آخرین روز از هفته جاری به ۲۷۴۲ میلیارد تومان رسید که  علی رغم ثبت بازاری مثبت نسبت به دو روز گذشته خود که شاخص کل در حال کاهش بود عدد کمتری را نشان میدهد.

حجم معاملات پایین نیز (۸ میلیارد) گواهی بر وجود رکود در معاملات و سردرگمی در مسیر آینده بازار را دارد.

 البته پایین بودن حجم معاملات را می توان به علت وجود تعطیلات در هفته جاری و هفته پیش رو و از طرف دیگر فصل مجامع بیان کرد.

 برای تحلیل بازار روز آتی نیز با نگاهی به اخبار تاثیرگذار بر روی صنایع مرتبط به پیش بینی می پردازیم:

 در گروه خودرویی ها با ورود آنها به بورس کالا باید منتظر تعدیل قیمت ها و نزدیک شدن آنها به قیمت ذاتی باشیم و باید دید این تعدیل تدریجی قیمت ها در این صنعت چه تاثیری بر روی قیمت سهام آنها دارد در گروه فلزات اساسی نیز همچنان شاهد ریزش‌ قیمت‌های جهانی هستیم.

 به طور مثال قیمت جهانی مس در ادامه روند کاهشی خود در حال نزدیک شدن به قیمت خود قبل از وقوع جنگ میان روسیه و اوکراین می باشد، از این رو این گروه احتمالاً به روند کاهشی قیمت خود ادامه خواهند داد.

 در گروه سیمانی ها که چندی پیش افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت در بازار آزاد را تجربه می‌کردند (رسیدن قیمت از ۴۰ به ۸۰ هزار تومان برای هر کیسه) که علت آن عدم تأمین برق بیان می‌شد ،شاهد افزایش عرضه در این محصول و تعدیلات صورت گرفته در جهت بازگشت قیمت ها هستیم ،

از طرفی کمبود تقاضا ناشی از رکود ساخت و ساز مسکن به عامل کنترل کننده در جهت افزایش قیمت این محصول تبدیل شده است.

 البته گفتنی است که در  دوران افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت این محصول در بازار آزاد ،افزایش شکل گرفته در قیمت سهام آن در بازار سرمایه چندان محسوس نبود.

 در پایان نیز با توجه به ادامه دار بودن روند کاهشی قیمت های جهانی در کامودیتی ها به خصوص در گروه فلزات اساسی و گمانه‌زنی‌های مجدد افزایش نرخ بهره در فدرال رزرو و رسیدن آن از عدد ۰.۷۵ درصد به ۱ درصد که نتیجه ای جز دامن زدن به رکود حکمفرما در بازارهای مالی را نخواهد داشت

 و از طرفی معاملات فاقد روند در بازار سرمایه که نشان از ابهام از به نتیجه رسیدن تصمیمات تاثیرگذاری همانند برجام و رفع تحریم‌ها دارد. نمی‌توان انتظار رشد از بازار را داشت و در صورت داشتن بازاری مثبت هم نمی توان به پایدار بودن آن امیدوار بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید