به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
جمعه, ۱۷ تیر ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۱۸ تیر ۱۴۰۱

📊تحلیل و پیش بینی بازار روز آتی

رسیدن به مقاومت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی، حرکت در جهت افزایش یا کاهش؟

◀️ در ادامه‌ی بی روندی و Range بودن بازار این روزها، روز چهارشنبه بازار به جبران مثبت های روز دوشنبه و سه شنبه ، پر عرضه ظاهر شد که نمادهایی مانند #فملی ، #فارس و #بفجر بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند که در نهایت منجر به کاهش ۸ هزار واحدی شاخص کل و رسیدن آن به عدد یک میلیون ۵۰۲ هزار واحد شد .

شاخص هم وزن نیز به پیروی از شاخص کل ۲ هزار واحد افت کرد و به عدد ۴۱۸ هزار واحد رسید.

 ارزش معاملات خرد نیز در ادامه روند کاهشی خود به عدد ۳۳۶۶ میلیارد تومان رسید که طی دو ماه اخیر کمترین مقدار خود را ثبت کرد .

مسئله مهم اما در بحث اقتصاد کلان کشور «هدایت نقدینگی» می باشد،

هدایت نقدینگی نقش بسزایی در کنترل تورم را در فضای کلان اقتصادی بازی خواهد کرد. به طور مثال اگر بخواهیم ایران را با کشوری مانند کره جنوبی مقایسه کنیم خواهیم دید که سهم اعتبارات بانکی در کشور کره جنوبی به میزان ۸۰ درصد به سمت صنایع تولید محور هدایت می‌شود اما این هدایت اعتبارات در کشورمان تنها سهم ۴ درصدی را به خود اختصاص داده است.

نقدینگی در ایران در این روزها به سمت بازارهای مانند مسکن ، ارز و طلا هدایت شده که باعث شکل‌گیری تقاضا در این بازار ها به تبع آن افزایش قیمت در این بخش‌ها شده است که اگر این حجم نقدینگی با سیاستهای درست به سمت بازار سرمایه هدایت می‌شد شاید امروز شاهد این حجم از تورم و کاهش قدرت خرید نبودیم.

 در رابطه با تحلیل صنایع نیز در گروه زراعتی ها شاهد برگشت قیمت جهانی گندم به سطح قبل از جنگ اوکراین و روسیه می باشیم که از این رو انتظار تعدیل  قیمتی با توجه به افت های اخیر قیمت گندم در سطح جهانی، در این گروه را خواهیم داشت.

 اما در گروه خودرویی انتظار بازار  مثبتی را برای روز آتی  به دنبال اخبار منتشر شده در جهت لغو قیمت گذاری دستوری در این صنعت خواهیم داشت.

 قیمت های جهانی نیز رنگ مثبت به خود گرفتند و شاهد افزایش قیمت‌های نفت ،متانول و در گروه فلزات نیز مس روی و آلومینیوم و همچنین طلا در گروه فلزات گرانبها می باشیم،

 از این رو می‌توان بازار متعادل مثبتی را برای بازی فردا متصور بود به علاوه اینکه نرخ دلار نیمایی نیز وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید