به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

بازار بورس تهران اولین روز هفته را متعادل مثبت آغاز بکار کرد. از همان ابتدای کار تحرکات مثبت در گروه پالایشی باعث تغییر معاملات این گروه از مثبت به منفی شد. دیگر گروه‌های مثبت بازار امروز، غذایی‌ها و دارویی‌ها بودند. روند رشد قیمتی و توجه به گروه پالایشی ادامه داشت که در این گروه شپنا بیش از سایرین مورد توجه بود که توانست خود را به محدوده ۴ درصد مثبت برساند. در ادامه بازار امروز، پس از بازگشایی خساپا شدت عرضه در بزرگان خودرویی بالا گرفت و باعث تغییر جهت شاخص کل از گارد صعودی ابتدای بازار شد. در نهایت شاخص کل با رشدی حدود ۱ هزار واحدی به عدد ۱ میلیون و ۵۲۲ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز که این روزها عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل دارد، با رشدی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ واحدی به ارتفاع ۴۱۵ هزار واحدی رسید. ارزش معاملات خرد بازار امروز هم، همچنان در سطح ۶ هزار واحد قرار دارد که نشان از رونق در بازار است و امیدواری ها را برای ادامه شرایط صعودی بازار حفظ کرده است.

وضعیت بازار این روزها پس از موج صعودی شکل گرفته بواسطه رشد نمادهای پالایشی و برخی دیگر از بزرگان بازار، تا حدودی وارد فاز اصلاح زمانی شده است که احتمالاً اصلاح قیمتی برخی از بزرگان بازار را هم شامل خواهد شد. این موضوع هم از نظر بنیادی کارها مورد تائید است و هم تکنیکالی‌ها. بنابراین به نظر می‌رسد این وضعیت حداقل در بازار این هفته برقرار باشد، تا اینکه با رسیدن گزارش‌ها و همچنین اخبار مثبت دیگر گروه‌ها شاهد موج دیگر صعودی بازار باشیم. احتمالاً بخش اعظمی از گزارش های خوب بازار شامل پالایشی ها باشد. 

اصلاح زمانی بازار فرصت خوبی خواهد بود برای بازدهی کوچک های بازار که این روزها هم عملکرد خوبی دارند. در بین کوچکهای بازار همچنان وضعیت مطلوبی برای دارویی ها و همچنین غذایی‌ها بواسطه افزایش نرخ هستیم.

 برای بازار فردا؛ با توجه به عملکرد بزرگان بازار امروز و همچنین رنج منفی خودرویی ها به‌نظر می‌رسد که شاخص کل کار خود را در مدار منفی آغاز بکار کند. همچنان انتظار می‌رود وضعیت معاملات در کوچک های بازار بهتر باشد‌ و شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشته باشد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید