به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۸ فروردین ۱۴۰۱

عرضه چدن خام چین در بازار آمریکا

به دلیل کمبود چدن خام در بازار جهانی و همچنین هزینه پایین تولید این محصول در چین، بطور موقت چین این محصول را به آمریکا و برخی کشورهای دیگر عرضه می کند.

فعالان بازار به فست مارکتس اطلاع دادند که اوایل ماه مارس 70 هزار تن چدن خام به قیمت حدود 1000 دلار در تن به ایالات متحده فروخته شد. طی دو هفته گذشته به دلیل کمبود عرضه از منطقه دریای سیاه و تحریم روسیه پس از حمله به اوکراین، قیمت چدن خام در بازار جهانی افزایش قابل توجهی داشت.

صادرات چدن خام چینی مشمول 20 درصد مالیات بر صادرات است و به همین دلیل فعالان بازار بعید می دانند که چین به یک صادرکننده همیشگی برای این محصول تبدیل شود. اما در شرایط فعلی فرصت خوبی برای آربیتراژ میان بازار داخلی و خارجی چین وجود دارد و به همین دلیل عرضه چدن خام چینی را در بازارهای خارجی شاهد هستیم.

یکی از معامله گران چینی مستقر در ژجیانگ به فست مارکتس گفت: “با توجه به فاصله زیاد بین قیمت های چین و سایر بازارها جای تعجب نیست که افراد صادرات چدن خام را مد نظر قرار می دهند. همین موضوع برای بیلت فولادی هم اتفاق افتاده اما به نظرم بحث صادرات چدن خام پیچیدگی بیشتری دارد. ما شنیده ایم که برخی افراد چدن خام داخلی را از عرضه کنندگان مختلف در سراسر کشور جمع آوری می کنند تا یک محموله برای صادرات آماده کنند. به علاوه بر خلاف صادرات بیلت، چدن خام مشمول 20 درصد مالیات بر صادرات نیز می شود.”

یکی از معامله گران مستقر در پکن می گوید: “حتی پس از اضافه کردن 20 درصد مالیات بر صادرات، هنوز هم قیمت فروش به ایالات متحده برای خریداران منطقی بود.” 

ارزیابی دو هفتگی فست مارکتس برای قیمت چدن خام وارداتی چین در روز پنجشنبه هفته گذشته معادل 590 دلار در تن cfr اعلام شد که در مقایسه با دو هفته قبل 10 دلار در کف دامنه رشد داشته است.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید