به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۰

صعود طلا با تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه شنبه 11 ژانویه ( 21 دی) قیمت طلا در بازار جهانی صعودی است در حالی که تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا به عنوان دلیل صعود طلا مطرح می شود. سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار تورم برای ماه دسامبر هستند که می تواند افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را به دنبال داشته باشد.

ساعت 8 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.58 درصد یا 10.44 دلار صعود به قیمت 1805.79 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1798.88 و 1807.71 دلار بود.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “عقب نشینی شاخص دلار و بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا هر دو از بازار طلا حمایت می کند اما بازار انتظار دارد امسال سه یا چهار نوبت افزایش نرخ بهره داشته باشیم. این موضوع باعث شده که مقدار رشد طلا محدود باشد.” بازده اوراق خزانه 10 ساله از نزدیک قله دو ساله در 1.808 درصد به 1.778 درصد رسیده است.

طلا به عنوان سپری در مقابل تورم بالا استفاده می شود اما در عین حال حساسیت زیادی به نرخ بهره دارد که می تواند ضمن بالا بردن هزینه فرصت نگهداری طلا از جذابیت آن بکاهد. گلدمن ساکس پیش بینی می کند که در سال جاری فدرال رزرو نرخ بهره دلار را 4 نوبت افزایش دهد. تحلیل گران جی پی مورگان و دویچه بانک هم همین نظر را دارند.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “بازارها انتظار دارند که تورم سالانه به 5.4 درصد برسد و اگر تورم واقعی از انتظارات سرمایه گذاران بالاتر باشد ممکن است صعود بیشتر شاخص دلار و افت بهای طلا را شاهد باشیم. اما اگر تورم کمتر از انتظارات باشد احتمالا طلا وضعیت بهتری پیدا کند.”

نقره با 0.4 درصد صعود به 22.55 دلار در اونس رسید. پلاتین با 1 درصد صعود در 949.28 و پالادیوم با 0.5 درصد صعود در 1921.74 دلار در اونس معامله شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید