به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

صعود بهای طلا برای چهارمین روز متوالی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح چهارشنبه 9 فوریه ( 20 بهمن) قیمت طلا در بازار جهانی صعودی است و در محدوده قله دو هفته ای نوسان دارد. انتظار می رود این هفته تورم ایالات متحده در سطح بالایی اعلام شود. اما بازده بالای اوراق خزانه مقدار رشد بازار طلا را محدوده کرده است.

ساعت 9:10 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 1.1 درصد یا 19.96 دلار صعود به 1827.96 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1825.15 و 1828.76 دلار گزارش می شود.

استراتژیست بازار کالا در بانک ANZ می گوید: “انتظارات مربوط به افزایش تورم در آمریکا باعث رشد قیمت طلا شده چرا که اقدامات احتمالی فدرال رزرو برای کنترل تورم قبلا در قیمت ها بازتاب پیدا کرده است.”

از ابتدای سال 2022 قیمت طلا در دامنه محدودی گرفتار بوده و عوامل مختلف از جمله بحث تورم و انتظار برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت این فلز گرانبها را به سمت های مختلف می کشد.

روز پنجشنبه این هفته قرار است آمار تورم ایالات متحده برای ژانویه منتشر شود و پیش بینی می شود تورم ژانویه بر مبنای سالانه به 7.3 درصد برسد. هفته گذشته انتشار آمار قوی از بازار کار آمریکا باعث شد که بازارهای مالی احتمال رشد سریع تر نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور را در ارزیابی های خود لحاظ نمایند.

سرمایه گذاران بسیاری برای گرفتن پوشش در مقابل ریسک تورم و کاهش ارزش پول اقدام به نگهداری طلا می کنند. اما حساسیت بالای طلا به رشد نرخ بهره و افزایش بازده اوراق خزانه ریسک خاص خود را دارد. روز سه شنبه بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح از نوامبر 2019 رسید.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “تمرکز بازار بر نرخ واقعی است زیرا به رغم افزایش بازده اوراق و احتمال افزایش نرخ بهره هنوز هم نرخ واقعی منفی می باشد. به این ترتیب گرچه افزایش نرخ بهره فاکتور منفی برای طلا است اما با توجه به منفی بودن نرخ واقعی هنوز طلا جذابیت خوبی دارد.”

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید