به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۰

جهش ۲۱۹ درصدی فروش خودرو در اروپا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در آوریل امسال آمار فروش خودرو سواری در اتحادیه اروپا با جهش 218.57 درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته همراه بود.

به گزارش انجمن خودروسازان اروپا، در آوریل 2021 مجموعا 862226 دستگاه خودرو صفر در منطقه اتحادیه اروپا فروخته شده که 270651 دستگاه بیشتر از دوره مشابه سال گذشته می‌باشد.

بخشی از این جهش بی سابقه به دلیل افت شدید فروش در آوریل سال گذشته بود که در نتیجه محدودیت‌های کرونایی تحقق پیدا کرد. در آوریل 2020 فروش خودروهای سواری در اتحادیه اروپا به میزان 76.32 درصد کمتر از آوریل 2019 بود.

به گفته انجمن خودروسازان اروپا، با وجود درصد قابل توجه افزایش در فروش آوریل امسال، مقدار فروش همچنان حدود 300 هزار دستگاه کمتر از آوریل 2019 می‌باشد.

ارزیابی فست مارکتس

در بازار بالادستی فولاد، ارزیابی هفتگی فست مارکتس برای قیمت کلاف گالوانیزه در بازار داخلی شمال اروپا با 10-50 یورو افزایش هفتگی و 140-200 یورو افزایش ماهانه به 1200-1210 یورو (1464-1476 دلار) در تن ex-works رسیده است.

قیمت‌های داخلی برای همه محصولات فولادی تخت در بازار داخلی اروپا افزایش داشته و این روند کلاف گالوانیزه را نیز در بر می گیرد. کمبود عرضه از محل تولید داخل و کاهش عرضه‌های خارجی در کنار تقاضای قوی از سوی کانال‌های توزیع و مشتریان نهایی از جمله دلایل افزایش قیمت کلاف فولادی در بازار اروپا می باشد.

البته کمبود نیمه رساناها و تراشه‌های الکترونیکی برای تولید خودرو می‌تواند مقدار تولید آتی خودروسازان را محدود کند. در این صورت تقاضا برای فولاد تخت نیز کاهش خواهد داشت.

به گفته انجمن جهانی فولاد، بطور متوسط 900 کیلوگرم فولاد در تولید هر دستگاه خودرو سواری مصرف می‌شود. این در حالی است که قیمت‌های داخلی برای همه محصولات فولادی تخت در بازار داخلی اروپا افزایش داشته و این روند کلاف گالوانیزه را نیز در برمی‌گیرد.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید