به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۷ اسفند ۱۴۰۰

جهش قیمت طلا در بازار جهانی

صبح پنجشنبه 24 فوریه ( 5 اسفند) قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت و به بالاترین سطح در یک سال اخیر رسید. حمله نیروهای نظامی روسیه به اوکراین و صدور مجوز عملیات نظامی ویژه توسط پوتین به عنوان کاتالیزور اصلی برای صعود طلا مطرح می شود.

ساعت 11:40 صبح پنجشنبه قیمت طلا در بازار جهانی با 1.78 درصد یا 33.92 دلار صعود در سطح 1942.77 دلار در اونس گزارش می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1908.10 و 1949.02 دلار بود.

طبق صحبت های مقامات رسمی و گزارش رسانه ها روز پنجشنبه نیروهای روسی چندین موشک به بخش هایی از اوکراین شلیک کردند و نیروهای زمینی روسیه از چند جبهه اقدام به پیشروی در خاک اوکراین نمودند.

تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: “طلا در کنار دلار یک دارایی مطمئن محسوب می شود و اکنون زمان درخشش آن است. قطعا با این شرایط احتمال دارد طلا به قله های تاریخی جدیدی دست پیدا کند.” او می افزاید که احتمال تداوم قیمت طلا تا مقاومت 1960 دلار و حتی آزمایش مقاومت 2000 دلار در اونس وجود دارد.

از ابتدای ماه فوریه تا کنون قیمت طلا حدود 8 درصد افزایش داشته و بحران اوکراین و روسیه عامل مهمی در افزایش بهای طلا بود. به این ترتیب احتمالا طلا بهترین عملکرد ماهانه خود از ژوئیه 2020 به بعد را رقم خواهد زد.

روسیه سومین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان است. در عین حال شرکت نورنیکل روسیه از تولیدکنندگان بزرگ پالادیوم و پلاتین در جهان می باشد. قیمت پالادیوم نقدی با 2.7 درصد جهش به 2549.01 دلار رسید. نقره با 2.2 درصد صعود در 25.05 دلار در اونس معامله شد. قیمت نفت خام نیز روند صعودی دارد.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “علت صعود طلا را نمی توانیم صرفا به بحث جنگ محدود کنیم. تورم عامل مهم دیگری است که رشد بهای طلا را توجیه می کند. قیمت نفت خام به 100 دلار در بشکه رسیده است.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید