به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

جهش بهای محصولات فولادی در بازار خلیج فارس

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار در هفته منتهی به سه شنبه 13 آوریل قیمت واردات محصولات فولادی تخت در امارات و عربستان جهش قابل توجهی داشت هر چند که تقاضا در این مناطق ضعیف گزارش می‌شود.

تقاضای ضعیف به خاطر ماه رمضان است که از 12 آوریل آغاز شد. معمولا در این ماه ساعات کاری و حجم فعالیت‌های صنعتی و ساختمانی کاهش پیدا می‌کند.

اما عدم اطمینان درباره نحوه استرداد مالیات بر صادرات در چین و تقاضای قوی برای محصولات فولادی تخت هندی در جهان سبب شده بازار این محصولات همچنان از حمایت خوبی برخوردار باشد.

هند کلاف گرم فولادی را به قیمت 1000-1030 دلار در تن cfr به عربستان عرضه می‌کند که در مقایسه با 890-900 دلار هفته گذشته جهش قابل توجهی را نشان می‌دهد.

تقاضای ضعیف در بازار فولاد تخت به خاطر ماه رمضان است

هیچ قیمت عرضه جدیدی برای محصولات چینی گزارش نشده اما خریداران معتقدند که قیمت کلاف گرم چین حدود 950-960 دلار در تن cfr است. هیچ معامله ای در این قیمت ها گزارش نشده است.

ارزیابی فست مارکتس از محصولات فولادی

روز 13 آوریل ارزیابی هفتگی فست مارکتس برای قیمت کلاف گرم وارداتی عربستان 950-1000 دلار در تن cfr بود که 8.94 درصد بالاتر از ارزیابی هفته قبل ( 6 آوریل) است.

همچنین ارزیابی هفتگی فست مارکتس برای قیمت کلاف گرم وارداتی امارات متحده عربی با 8.94 درصد افزایش به دامنه  950-1000 دلار در تن cfr بندر جبل علی رسید.

ارزیابی هفتگی فست مارکتس برای قیمت کلاف سرد وارداتی امارات با جهش معنادار 17.46 درصدی از 930-960 دلار به 1100-1120 دلار در تن cfr بندر جبل علی رسید.

حال باید دید تا در روزهای آینده این روند تا کجت پیش می‌رود و آیا کشورهای امارات و عریستان می‌توانند تا روند رو به رشد در پیش گیرند یا خیر.

منبع: metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید