به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۱

ثبات طلا در انتظار افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک های مرکزی

صبح سه شنبه 5 ژوئیه ( 14 تیر) قیمت طلا در بازار جهانی تغییر کمی داشت در حالی که سرمایه گذاران منتظر تداوم افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی و همچنین کاهش نرخ تورم هستند که می تواند تاثیر منفی بر بازار طلا داشته باشد.

ساعت 10:20 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.09 درصد یا 1.63 دلار صعود در سطح 1811.25 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1806.38 و 1812 دلار بود.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید که احتمال دارد تورم در آینده کاهش یابد و این موضوع از جذابیت طلا می کاهد. در عین حال افزایش نرخ بهره فاکتور منفی است که هزینه فرصت نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون سود ثابت را بالا می برد. طی چند ماه اخیر و به دلیل اقدام بانک های مرکزی برای افزایش نرخ بهره قیمت طلا تحت فشار بود. هدف بانک های مرکزی از افزایش نرخ بهره کنترل تورم فزاینده می باشد.

روز جمعه قیمت طلا موقتا تا کف 1783.5 دلار در اونس افت داشت اما پیش از اتمام جلسه روز جمعه مجددا بازگشت طلا به بالای 1800 دلار را شاهد بودیم. وی می افزاید: ” گرچه در محدوده 1790 تا 1830 دلار در اونس گرفتار شده ایم اما نگرانی از تورم و احتمال عقب نشینی بانک های مرکزی از سیاست افزایش نرخ بهره می تواند تاثیر مثبتی بر بازار طلا داشته باشد.”

روز دوشنبه بازار آمریکا به مناسبت جشن روز استقلال تعطیل بود و عملا آخر هفته طولانی برای این کشور رقم خورد. در این شرایط بازده اوراق خزانه 10 ساله تقویت شد و فشار نزولی روی طلا را بیشتر کرد. روز سه شنبه شاخص دلار در نزدیکی قله 20 ساله پایدار است. بازارهای سهام در آسیا مقداری صعودی هستند اما نگرانی از بحث رکود اقتصادی در جهان همچنان وجود دارد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید