به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید

به گزارش تحلیل‌گران شرکت مشاور سرمایه گذاری معیار صبح پنجشنبه 26 فروردین (15 آوریل) قیمت طلا در بازار جهانی در محدوده 1740 دلار در اونس متوقف شده است؛ این در حالی است که تضعیف شاخص دلار از بازار این فلز گرانبها حمایت می‌کند. سرمایه‌گذاران همچنین منتظر انتشار آمار بیکاری و خرده فروشی آمریکا برای ماه مارس هستند.

ساعت 7:40 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 3.5 دلار یا 0.2 درصد صعود به قیمت 1739 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1734 و 1740.5 دلار بوده است.

شاخص دلار نزدیک کف سه هفته‌ای قرار دارد. این شاخص ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی محاسبه می‌کند. تضعیف شاخص دلار از جمله عواملی است که افزایش قیمت طلا را تسهیل می‌کند. کاهش شاخص‌های سهام در نقاط مختلف جهان عامل دیگری است که از بازار طلا حمایت می‌کند.

به گفته رئیس بانک مرکزی اروپا، اقتصاد منطقه یورو به محرک‌های مالی و پولی نیاز دارد و بدون این محرک‌ها بهبود کامل شرایط اقتصادی ممکن نخواهد بود.

تزریق گسترده نقدینگی توسط بانک‌های مرکزی جهان با افزایش پایه پولی می‌تواند رشد تورم را به دنبال داشته باشد. قیمت کالاهای وارداتی به آمریکا در ماه مارس بیشتر از انتظارات افزایش داشت. طلا به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش ثروت در مقابل تورم استفاده می شود و به همین خاطر افزایش تورم از بازار این فلز گرانبها حمایت می کند.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید