به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

تحلیل بازار مس چین پس از تعطیلات سال نو

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، شانگهای متالز مارکت وضعیت عرضه و تقاضای فلزات اساسی را پس از تعطیلات سال نو قمری چین مورد تحلیل قرار داده که در ادامه بخشی از آن ارائه می شود.

از نظر عرضه انتظار می رود در ماه های فوریه و مارس 2022 بحث تعمیر و نگهداری مطرح نباشد. تنها 4 کارخانه ذوب چینی قرار است اواخر ماه مارس تعمیرات انجام دهند که در نتیجه آن مقدار تولید این کشور حدود 8000 تن کاهش خواهد داشت. به عبارت دیگر، انتظار نداریم که پس از تعطیلات چین تاثیر قابلی توجهی را بر مقدار عرضه به خاطر تعمیرات شاهد باشیم. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که مقدار تولید کاتد مس چین در ماه های فوریه و مارس به ترتیب 850 و 860 هزار تن باشد که در مقایسه با فوریه و مارس سال گذشته به ترتیب 28200 تن افزایش و 5000 تن کاهش نشان می دهد. در مجموع انتظار می رود مقدار تولید کاتد مس چین طی دو ماه آینده 25200 تن افزایش داشته باشد.

در زمینه واردات کاتد مس چین، شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که حجم واردات در فوریه و مارس 2022 حدود 20-30 هزار تن کاهش پیدا کند. علت این است که سال گذشته در این دوره زمانی مقدار واردات بالا بود و در نتیجه مقایسه با سال گذشته به احتمال زیاد کاهش واردات را نشان خواهد داد. به علاوه نسبت قیمت مس در بورس آتی شانگهای به بورس فلزات لندن اخیرا چندان مناسب نبوده که بتواند از واردات حمایت کند.

در سمت تقاضا انتظار می رود به دلیل افزایش سریع قیمت ها تقاضای کمتری برای کاتد مس شاهد باشیم. این امر از تقاضای نسبتا ضعیف گوانگ دونگ پس از تعطیلات سال نو 2021 نسبت به سال های قبل مشخص است. در سال 2022 احتمال دارد افزایش نرخ بهره دلار در ماه مارس به فشار نزولی در بازار مس منتهی شود. در این شرایط تقاضا برای قراضه مس به عنوان جایگزینی برای کاتد مس کاهش پیدا می کند. البته در کوتاه مدت پیش بینی می شود که بازار صادرات مس چین وضعیت خوبی داشته باشد و در این بخش ثبات قیمت ها را شاهد باشیم. در مجموع شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که پس از تعطیلات سال نو چین تقاضای مس وضعیت خوبی داشته باشد و به خصوص با توجه به طرح های زیرساختی چین میزان مصرف کاتد مس بیش از سال گذشته خواهد بود.

منبع: metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید