به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۸ تیر ۱۴۰۱

تاکید چین بر حمایت از بازرگانی و سرمایه گذاری بین المللی

روز جمعه قیمت فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای روند یکسانی نداشت. در این مجموعه مس، آلومینیوم و روی صعودی و در مقابل سرب، قلع و نیکل نزولی بودند. اخیرا نخست وزیر چین تاکید کرد که فارغ از اینکه در جهان چه اتفاقاتی رخ می دهد، چین مصمم است در جهت گشایش بازرگانی خارجی و اصلاح، توسعه و تثبیت تجارت و سرمایه گذاری بین المللی حرکت کند و از این منظر مشارکت بهتری در رقابت و همکاری بین المللی داشته باشد.

در پایان معاملات روز جمعه قرارداد آتی مس SHFE 2208 در بورس آتی شانگهای با 1.25 درصد یا 730 یوان صعود به 58960 یوان در تن رسید. بازار نقدی بطور کلی ضعیف است و پرمیوم های نقدی مقداری کاهش نشان می دهد. در این شرایط حتی فروشندگان مس با کیفیت بالا هم به سختی می توانند قیمت های خود را ثابت نگه دارند. در جلسه معاملات صبح جمعه مس با کیفیت استاندارد با پرمیوم 80 یوان در تن معامله می شد که بعدا به 70 یوان کاهش پیدا کرد. در جلسه بعد از ظهر خریداران قیمت های پایین تری مطالبه کردند و در نتیجه مقداری از این محصول با پرمیوم 60 یوان در تن هم معامله شد. البته با توجه به کمبود عرضه دوباره پرمیوم ها موفق شد به محدوده 70-80 یوان در تن برگردد.

قرارداد آتی آلومینیوم در بورس شانگهای روز جمعه با 0.27 درصد یا 50 یوان صعود به 18360 یوان در تن رسید. آتی سرب با 1.36 درصد نزول در 14865 یوان در تن بسته شد در حالی که بازار نقدی سرب در چین کم رمق و راکد گزارش می شود. قرارداد آتی روی SHFE 2208 معاملات روز جمعه را با 1.65 درصد یا 380 یوان افزایش قیمت در 23470 یوان در تن خاتمه داد. کمبود عرضه در بازار روی چین همچنان ادامه دارد اما در مقابل تقاضای این محصول نیز ضعیف گزارش می شود.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید