به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۲ تیر ۱۴۰۱

بیشترین افت فصلی بهای مس پس از سال ۲۰۱۱

روز پنجشنبه هفته گذشته در آخرین روز ماه ژوئن قیمت مس در بازار جهانی بیشترین نزول فصلی را پس از سال 2011 به ثبت رساند در حالی که محدودیت های کرونا در چین و کاهش رشد اقتصادی در جهان باعث شده تقاضا برای این فلز صنعتی افق روشنی نداشته باشد.

سایر فلزات صنعتی نیز وضعیت مشابهی دارند و این مجموعه بطور کلی بین 20 تا 40 درصد افت قیمت را طی یک فصل گذشته تجربه کرد. بسیاری از تحلیل گران نگران کاهش بیشتر قیمت فلزات در آینده نزدیک هستند زیرا بانک های مرکزی همچنان بر افزایش نرخ بهره به منظور کاهش تورم تاکید دارند که احتمالا کاهش بیشتر رشد اقتصادی و سرکوب تقاضا را به دنبال خواهد داشت.

تحلیل گر کامرزبانک می گوید: “ما هنوز شاهد کاهش قیمت فلزات هستیم و رکود اقتصادی آمریکا بطور کامل در قیمت ها انعکاس یافته است.”

ساعت 16:04 روز پنجشنبه 30 ژوئن به وقت گرینویچ قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن با 1.6 درصد نزول در 9265.5 دلار در تن معامله می شد که از آغاز آوریل حدود 20.3 درصد افت داشته است.

در سه ماه اول 2020 و با شروع شیوع کرونا در جهان قیمت مس 19.8 درصد افت داشت که پیش از این بیشترین رکورد نزول فصلی قیمت مس از سال 2011 محسوب می شد. تحلیل گر کامرزبانک پیش بینی می کند که در سه ماه چهارم سال قیمت مس تا 7000-7500 دلار در تن افت داشته باشد اما به اعتقاد وی در اواخر سال جاری قیمت مس بار دیگر صعودی خواهد شد.

همچنین بازارهای سهام در جهان بدترین عملکرد نیمسالانه را در تاریخ خود تجربه کردند. در مقابل شاخص دلار بیشترین افزایش فصلی پس از سال 2016 را به ثبت رساند که سبب می شود خرید فلزات برای دارندگان سایر ارزها گرانتر تمام شود.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید