به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

بهترین عملکرد فصلی طلا در یک و نیم سال اخیر

روز جمعه 1 آوریل (12 فروردین) قیمت طلا در بازار جهانی کمی کاهش داشت اما در مجموع سه ماه اول سال میلادی با عملکرد خوب طلا پایان گرفت. جنگ روسیه و اوکراین و افزایش تورم در جهان مهمترین عواملی است که به افزایش بهای طلا کمک کرد.

در پایان معاملات روز جمعه قیمت طلای نقدی با 0.47  درصد یا 9.05 دلار نزول به 1924.80 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1918.79 و 1948.85 دلار بود. در سه ماه اول سال میلادی قیمت طلا در بازار جهانی حدود 5 درصد افزایش داشت.

یکی از تحلیل گران در استرالیا می گوید: “با توجه به ریسک های ژئوپلیتیک و بحث تورم فزاینده سرمایه گذاران رشد بیشتر قیمت طلا را محتمل می دانند. از سوی دیگر افزایش نرخ بهره و بازده اوراق خزانه مانعی در مقابل افزایش بهای طلا است و آن را به سمت میانه دامنه نوسان سوق می دهد.”

روز پنجشنبه رئیس جمهور اوکراین گفت که نیروهای روسیه خود را برای حملات جدید به مناطق شرقی اوکراین آماده می کنند. روسیه اخیرا بخشی از نیروهای مستقر در اطراف کیف را به سمت شرق اوکراین جابجا کرد.

معمولا در شرایط بحران سیاسی و عدم اطمینان مالی طلا به عنوان دارایی مطمئنی در نظر گرفته می شود و سرمایه گذاران از آن به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می کنند. اما افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا برده و از جذابیت طلا برای سرمایه گذاران می کاهد.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 1 درصد نزول به 24.59 دلار در اونس رسید. پلاتین با 0.8 درصد نزول در 982.22 دلار در اونس مبادله شد. پالادیوم با 0.3 درصد نزول به 2259.76 دلار در اونس رسید.  مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI بر این باور است که به دلیل تحریم های غرب علیه روسیه بعید است در آینده نزدیک قیمت پلاتین و پالادیوم کاهش چندانی داشته باشد.

منبع:yahoo

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید