به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

بهبود بازار طلا با تضعیف دلار و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا

صبح چهارشنبه 30 مارس ( 10 فروردین) قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت. تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا از جمله دلایل تقویت بهای طلا است. در مقابل پیشرفت مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین باعث شده که فشار نزولی را در بازار طلا شاهد باشیم.

ساعت 8:30 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.39 درصد یا 7.47 دلار صعود به 1924.03 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1913.90 و 1925.20 دلار بود.

روز سه شنبه قیمت این فلز گرانبها در مقطعی به اندازه 1.8 درصد افت داشت و به پایین ترین سطح از 28 فوریه در 1889.45 دلار رسید. تحلیل گر ارشد سیتی ایندکس می گوید: “تضعیف دلار باعث شده که طلا مقداری حمایت شود. قیمت اوراق قرضه هم افزایش داشت که با کاهش بازده این اوراق به بهبود بهای طلا کمک می کند.”

او می افزاید، سرمایه گذاران هنوز نسبت به هدف اصلی روسیه از وعده کاهش سطح عملیات نظامی در اوکراین تردید دارند. اوکراین نیز به وعده روسیه برای مذاکرات در جهت کاهش سطح عملیات نظامی در محدوده کیف و یکی دیگر از شهرهای این کشور اطمینان ندارد. برخی از تحلیل گران بر این باور هستند که روسیه قصد دارد شدت عملیات نظامی خود را مناطق شرقی اوکراین افزایش دهد.

در جلسه گذشته شاخص دلار به کف یک هفته ای خود رسید. تضعیف دلار در مقابل ارزهای خارجی عموما تاثیر مثبتی بر بازار طلا دارد و خرید این فلز گرانبها را برای دارندگان سایر ارزها تسهیل می نماید. همچنین بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا از قله های سه ساله خود تنزل پیدا کرد. کاهش بازده این اوراق هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد و فاکتور مثبتی برای طلا می باشد.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.1 درصد صعود به 24.78 دلار در اونس رسید. پالادیوم با 1.5 درصد صعود در 2182.15 دلار معامله شد. قیمت پالادیوم از اوج خود در 7 مارس حدود 40 درصد افت داشته است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید