به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۰

اونس طلا در محدوده ۱۸۴۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه شنبه 25 ژانویه ( 5 بهمن) قیمت طلا در بازار جهانی در محدوده 1840 دلار در اونس پایدار است در حالی که نگرانی از تشدید تنش ها در اوکراین اثر احتمال اتخاذ سیاست های پولی انقباضی توسط بانک مرکزی آمریکا را خنثی کرده است.

ساعت 9:40 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.14 درصد یا 2.24 دلار نزول به قیمت 1841.29 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1837.93 و 1843.90 دلار بود.

تشدید تنش های ژئوپلیتیک بین غرب و روسیه باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران گرایش بیشتری به دارایی های کم ریسک تر نشان دهند اما در مقابل افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و احتمال افزایش سریع تر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا موانعی پیش روی طلا هستند.

مدیر شرکت مشاوره AirGuide می گوید: “بازار هنوز به خوبی نمی داند که درگیری احتمالی در اوکراین چه تاثیری بر بازارهای جهانی خواهد داشت. گمانی زنی های بسیاری در حال انجام است و به نظر من در کوتاه مدت بازار طلا پرنوسان و ملتهب خواهد بود.”

روز دوشنبه ناتو اعلام کرد که نیروهای خود را در وضعیت آماده باش قرار می دهد و منطقه شرق اروپا را با کشتی و هواپیماهای جنگی بیشتری تقویت خواهد کرد. روسیه این رفتار غرب را هیستریک توصیف می کند.

از سوی دیگر سرمایه گذاران منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو هستند که می تواند از افزایش نرخ بهره 0.25 درصد یا 0.5 درصدی در ماه مارس خبر بدهد. طلا عمدتا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود با وجود این افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم عامل منفی برای طلا است زیرا بهره ای به طلا تعلق نمی گیرد و رشد نرخ بهره و افزایش بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد و از این جهت تاثیر منفی بر بازار طلا دارد.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید