به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۸ فروردین ۱۴۰۱

افزایش هزینه سوخت و تاثیر آن بر بازار فلزات

felez

به منظور جبران روند افزایشی هزینه انرژی در جهان کارخانجات فولاد برای ارسال محموله های خود مبلغ اضافی بابت هزینه سوخت دریافت می کنند. این موضوع باعث نگرانی مشتریان نهایی شده زیرا افزایش هزینه های حمل و نقل در کل زنجیره عرضه توزیع می شود.

تصمیم ایالات متحده برای تحریم واردات از روسیه باعث شده قیمت سوخت در سراسر این کشور افزایش یابد. اعلام این تصمیم روند افزایش هزینه ها را به دنبال داشت که حتی پیش از این هم با شدت کمتر شروع شده بود و این موضوع می تواند حاشیه سود شرکت ها را تهدید کند.

یکی از معامله گران فلزات در ایالات متحده به فست مارکتس گفت: “شرکت باربری به ما گفته که از این پس هزینه ای اضافی بابت سوخت دریافت می کند.”

قیمت بنزین در ایالات متحده بدون تعدیل برای تورم به رکوردهای تاریخی رسیده است. طی 14 روز پس از حمله روسیه به اوکراین متوسط قیمت بنزین در آمریکا 0.7 دلار در هر گالن (حدود 4.5 لیتر) افزایش داشت. طبق آمار منتشر شده توسط انجمن خودروی آمریکا (AAA) قیمت بنزین در آمریکا همچنان صعودی است بطوری که روز 23 مارس قیمت هر گالن بنزین درجه معمولی به 4.237 دلار رسید.

شرکت های فولادسازی هزینه اضافی سوخت را به مشتریان خود منتقل می کنند. شرکت استیل دینامیکس به مشتریان خود خبر داد که برای محموله های ارسالی پس از 14 مارس، مازاد هزینه سوخت به 35 درصد افزایش پیدا می کند. شرکت فولاد و مفتول مید کانتیننت روز 22 مارس به مشتریان خود اعلام کرد که جنگ اوکراین اوضاع را وخیم تر کرده است. این شرکت گفت: “افزایش متعاقب هزینه انرژی باعث افزایش هزینه حمل و نقل شده و زنجیره عرضه را که پیش از این هم با مشکل مواجه بود، با فشار مضاعف مواجه ساخته است.”

مراکز توزیع و فروش فولاد نیز رویکرد مشابهی اتخاذ کرده و اضافه هزینه سوخت را به مشتریان خود انتقال می دهند.

منبع:amm

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید