به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۰

افزایش موجودی مس و روی در انبارهای بورس آتی شانگهای (SHFE)

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در هفته منتهی به جمعه 21 ژانویه ( 1 بهمن) موجودی قابل تحویل مس و روی نگهداری شده در انبارهای مجاز بورس آتی شانگهای افزایش داشت در حالی که موجودی نیکل به روند کاهشی خود ادامه می دهد.

به گزارش فست مارکتس هفته گذشته موجودی روی در انبارهای بورس آتی شانگهای (SHFE) 19.1 درصد و موجودی مس 15.7 درصد افزایش پیدا کرد در حالی که موجودی مربوط به نیکل و قلع به ترتیب 17.9 درصد و 14.9 درصد کاهش را به ثبت رساند.

روز جمعه مجموع موجودی روی قابل تحویل در انبارهای مجاز بورس آتی شانگهای 75172 تن اعلام شد که 12075 تن بیشتر از رقم اعلام شده یک هفته قبل یعنی 63097 تن می باشد. فعالان بازار افزایش سطح این موجودی ها را به کاهش تقاضای داخلی چین در آستانه تعطیلات سال نو قمری نسبت می دهند. محدودیت های لوجستیک و حمل و نقل به منظور کنترل شیوع کرونا عامل دیگری است که افزایش سطح موجودی روی و مس را توجیه می کند.

روز جمعه موجودی مس قابل تحویل در انبارهای بورس آتی شانگهای 35102 تن بود که 4772 تن بیشتر از یک هفته قبل می باشد. در گفتگو با منابع مختلف، افزایش موجودی مس نیز به تقاضای ضعیف تر بازار و پایان دوره تجدید موجودی پیش از تعطیلات ارتباط داده می شود.

طی یک هفته گذشته موجودی نیکل در انبارهای بورس آتی شانگهای 845 تن کاهش داشت و از 4711 تن به 3866 تن رسید. کاهش این موجودی ها به کمبود عرضه محموله های نقدی و همچنین تجدید موجودی شدید پیش از تعطیلات سال نو چین نسبت داده می شود.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید