به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۰

افزایش قیمت و احتمال نوسان بیشتر در بازار فلزات آسیا

حمله روسیه به اوکراین باعث شده که نگرانی بیشتری را در بازارهای مختلف از جمله بازار آسیا شاهد باشیم. این جنگ می تواند بر نحوه صادرات و عرضه فلزات اساسی در بازار آسیا تاثیرگذار باشد.

تا کنون بیشتر تاثیر به صورت روانی بوده هر چند که به دنبال حمله روسیه احتمالا صادرات فلزات از جنوب اوکراین متوقف شود. این امر می تواند تاثیر زیادی بر جریان فلزات اساسی در جهان داشته باشد.

فعالان بازار در بخش صنایع فولاد، قراضه آهن و سنگ آهن هم اکنون هم قیمت های بالاتری برای تهیه محموله های مورد نیاز خود می پردازند. برای مثال یکی از فولادسازان تایوانی اقدام به خرید مواد برای گرفتن پوشش در مقابل قیمت های بالاتر کرده است.

یکی از معامله گران قراضه در سنگاپور به فست مارکتس گفت: “گرچه هنوز تاثیر این درگیری بر خطوط کشتیرانی و مبادلات دریایی مشخص نیست، اما احتمالا در آینده نه چندان دور اختلالاتی را شاهد باشیم.”

به گفته فعالان بازار اگرچه به نظر می رسد فعالیت معادن و صنایع فلزی در اوکراین به شکل معمول ادامه داشته اما نگرانی های زیادی درباره آینده وجود دارد به خصوص در مورد بحث حمل و نقل و صادرات.

قیمت زغال سنگ کک هم افزایش داشته و مشتریان آسیایی با خرید فوب استرالیا سعی دارند خود را در مقابل احتمال اختلال در خطوط کشتیرانی و مشکلات لوجستیکی پوشش دهند.

تداوم بحران در اوکراین همچنین می تواند به افزایش صادرات محصولات فولاد آلیاژی چین به اروپا منجر شود بخصوص اگر عرضه این محصولات از روسیه به اروپا و آمریکا قطع شود. شرکت فولاد آلیاژی روسیه دومین تولید کننده بزرگ فروسیلیس در جهان است.

یکی از فعالان بازار به فست مارکتس گفت: “خریداران ممکن است به دنبال محموله های مالزی یا چین بروند حتی با وجود اینکه ممکن است صادرات محصولات چینی به اروپا مشمول مالیات مقابله با دامپینگ شود.”

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید