به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۴۰۰

افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و فشار نزولی در بازار طلا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی کاهش داشت و معاملاتی زیر 1900 دلار را شاهد هستیم در حالی که افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا باعث شده اثر ریسک های ژئوپلیتیک در شرق اروپا کمرنگ تر شود.

ساعت 9:30 صبح چهارشنبه طلای نقدی با 0.12 درصد یا 2.2 دلار نزول در 1896.30 دلار در اونس قرار دارد دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1894.70 و 1905.66 دلار بود.

دیروز روسیه استقلال دو جمهوری جدا شده از اوکراین را به رسمیت شناخت و در حمایت از آنها نیروهای نظامی خود را به این مناطق اعزام کرد. آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس در واکنش به این اقدام قصد دارند بانک ها و مقامات روسی را تحریم کنند و آلمان پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 از روسیه به آلمان را ملغی اعلام کرد. بخش های گسترده ای از مناطق مورد ادعای جمهوری های جدا شده از اوکراین هنوز در اختیار کشور اوکراین است و غرب نسبت به احتمال پیشروی نیروهای روسی برای آزادسازی این مناطق ابراز نگرانی می کند.

روز گذشته یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا گفت که اقدامات دولت جو بایدن برای تحریم روسیه به گونه ای اتخاذ خواهد شد که به بازارهای انرژی در جهان آسیبی وارد نشود.

روز سه شنبه بازده اوراق خزانه آمریکا افزایش داشت. رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس آمریکا از جمله مقاماتی بود که خواستار 1 درصد افزایش نرخ بهره در سه جلسه آینده فدرال رزرو شد. افزایش نرخ بهره ضمن بالا بردن بازده اوراق خزانه تاثیر منفی بر طلا دارد زیرا هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا برده و رقیبی برای آن محسوب می شود.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.2 درصد صعود به 24.13 دلار در اونس رسید. رویترز قیمت پالادیوم را بدون تغییر در 1075.75 دلار و پلاتین را با 0.3 درصد صعود در 2353.69 دلار گزارش کرد.

منبع: reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید