به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۵ تیر ۱۴۰۱

افت ۲ درصدی طلا با تقویت شاخص دلار

روز سه شنبه قیمت جهانی طلا بیش از 2 درصد افت داشت و زیر 1800 دلار در اونس بسته شد که علت آن رالی پرشتاب شاخص دلار و افزایش نرخ بهره بود که اشتها برای دارایی های بدون بازده ثابت را کاهش می دهد. صبح چهارشنبه قیمت طلا به مقدار جزئی مثبت است.

ساعت 9:30 صبح چهارشنبه 6 ژوئیه طلای نقدی با 0.09 درصد یا 1.6 دلار افزایش قیمت در سطح 1766.51 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1764.56 و 1772.66 دلار بود. امروز شاخص دلار با 0.1 درصد صعود به 106.64 واحد رسید. این شاخص در یک ماه اخیر 4 درصد رشد داشت.

یکی از فعالان بازار در بانک TIAA می گوید در شرایطی که نرخ بهره رو به افزایش است گزینه های جایگزین و جذاب تری نسبت به طلا وجود دارد.

طلا عمدتا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم استفاده می شود اما بهره بالاتر برای کنترل قیمت ها مانعی برای صعود طلا است زیرا سودی برای نگهداری طلا به سرمایه گذار تعلق نمی گیرد و بهره بالاتر رقیبی برای طلا است.

تحلیل گر ارشد کیتکو متالز می گوید: “وضعیت تکنیکال طلا و نقره در آینده نزدیک کاملا نزولی است که باعث می شود بخشی از سفته بازان با نگاه تکنیکال اقدام به فروش طلا در بازار آتی کنند.”

سرمایه گذاران اکنون منتظر جزئیات نشست ماه ژوئن فدرال رزرو آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود. هر گونه اشاره به تعداد و اندازه موارد افزایش نرخ بهره در ماه های آینده می تواند روی بازار طلا تاثیرگذار باشد.

در بازار فیزیکی، ضمن اصلاح قیمتها، واردات طلای هند در ماه ژوئن در مقایسه با دوره مشابه سال قبل تقریبا سه برابر شده است. بانک مرکزی زیمباوه اعلام کرده که در میان تورم افسار گسیخته قصد دارد شروع به فروش سکه طلا کند.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید