به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۱

افت بهای طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار

صبح چهارشنبه قیمت طلا در بازار جهانی نزولی است در حالی که تقویت شاخص دلار و جهش بازده اوراق خزانه باعث شده قیمت این فلز گرانبها تحت فشار باشد. انتشار برخی آمار قوی اقتصادی در آمریکا می تواند پیگیری سیاست پولی انقباضی توسط فدرال رزرو را تسهیل نماید.

ساعت 10:20 صبح چهارشنبه 16 شهریور طلای نقدی با 0.45 درصد یا 7.64 دلار نزول به 1695.85 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1691.68 و 1703.81 دلار بود.

تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA می گوید: “شاخص خدمات ISM به سرمایه گذاران یادآوری کرد که اقتصاد آمریکا هنوز مومنتوم دارد و این وضعیت دست فدرال رزرو را برای مبارزه جدی با تورم باز می گذارد. افزایش بازده اوراق خزانه نگران کننده است و می تواند فشار نزولی بر بازار طلا را تشدید نماید.”

در ماه آگوست بخش خدمات در آمریکا برای دومین ماه پیاپی رشد داشت در حالی که آمار سفارشات و اشتغال نیز قوی تر از انتظارات بود. انتشار این اخبار شاخص دلار را به قله جدیدی در دو دهه گذشته رساند که نتیجه آن فشار نزولی بیشتر بر بازار طلا می باشد.

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح از 16 ژوئن رسیده زیرا انتظار می رود فدرال رزرو برای کنترل تورم سیاست افزایش نرخ بهره دلار را ادامه دهد. بازده بالاتر اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش داده و از جذابیت آن می کاهد.

تحلیل گران پیش بینی می کنند که فدرال رزرو آمریکا در نشست ماه سپتامبر خود نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش دهد. در مجموع از ماه مارس تا کنون فدرال رزرو نرخ بهره را 2.25 درصد افزایش داده تا از این طریق تورم فزاینده کنترل شود.

روز سه شنبه موجودی طلای نگهداری شده توسط صندوق ETF طلای SPDR Gold Trust با 0.21 درصد کاهش به 971.05 تن رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید