به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

اعلام وضعیت اضطراری و توقف تولید در معادن مس پرو

felez

روز چهارشنبه 20 آوریل ( 31 فروردین) نخست وزیر پرو اعلام کرد که در منطقه عملیات شرکت مس جنوب به دلیل اعتراضات مردمی وضعیت اضطراری برقرار شده است. اعتراضات در تعدادی از معادن مس بزرگ پرو باعث شده که تولید 20 درصد از مس این کشور با اختلال مواجه باشد.

پرو دومین تولیدکننده بزرگ مس در جهان است. از آغاز سال 2022 مردم محلی و بومی این کشور بر ضد فعالیت معادن مس از جمله معادن کواهونه، لاس بامباس و آنتاپاکای تظاهرات گسترده ای را شروع کردند. معترضان می گویند که با وجود افزایش قیمت جهانی مس، ثروت حاصل از محصولات استخراج شده در بهبود وضعیت جوامع محلی هیچ تاثیری نداشته است. معدن مس کواهونه از روز 28 فوریه عملیات تولید خود را متوقف کرد. در این تاریخ مردم و ساکنین محلی جریان آب معدن را قطع کرده و خواستار جبران مالی و سهم در سودهای آتی معدن شدند.

پیش از این دولت پرو تحت ریاست جمهوری کاستیو تمایلی به سرکوب اعتراضات علیه معادن مس نشان نمی داد. اما روز چهارشنبه نخست وزیر پرو گفت که دیگر صبر دولت درباره این موضوع تمام شده است. او گفت: “مردم محلی خواستار 5 میلیارد دلار کمک مالی هستند که مشخصا خواسته ای غیرمعقول است. در نتیجه ما وضعیت اضطراری اعلام می کنیم و این مساله باید اکنون حل و فصل شود.”

علاوه بر معدن کواهونه، معدن مس لاس بامباس نیز روز چهارشنبه عملیات تولید خود را متوقف کرد. شرکت MMR روز 19 آوریل اعلام کرد که به دلیل اعتراضات مردم محلی و نگرانی برای تامین امنیت، معدن مس لاس بامباس امکان تداوم عملیات را از روز 20 آوریل نخواهد داشت. این دومین بار است که از سال 2021 به بعد معدن فوق با توقف عملیات تولید مواجه می شود.

طبق آمار دولت پرو، این کشور در سال 2021 حدود 2.3 میلیون تن مس تولید کرد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید