به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

اخبار بازار طلا

طلا در کف دو ماهه

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه در ابتدای معاملات هفته جدید قیمت طلا در بازار جهانی همچنان نزولی است و در محدوده کف دو ماهه قرار دارد. تقویت شاخص دلار به عنوان علت اصلی کاهش بهای طلا مطرح می شود.

ساعت 10 صبح دوشنبه 29 شهریور طلای نقدی در بازار جهانی با 0.21 درصد یا 3.76 دلار نزول به قیمت 1750.44 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1744.49 و 1754.94 دلار بود. شاخص دلار به نزدیک قله یک ماهه رسیده که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزها دشوارتر می سازد.

فعالان بازار پیش بینی می کنند که برنامه کاهش محرک های اقتصادی نزدیک باشد و حرکت به سمت کاهش سیاست های انبساطی را محتمل می دانند. به همین دلیل گرایش بیشتری به نگهداری وجه نقد دارند.

طلا عمدتا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم محسوب می شود. کاهش خرید اوراق خزانه توسط بانک مرکزی آمریکا در صورت وقوع تاثیر منفی بر بازار طلا خواهد داشت زیرا روند رشد نقدینگی را کاهش داده و دلار را تقویت می کند.

تحلیل گر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: ” ظاهرا بازار نگاه بسیار نزولی به طلا دارد. حمایت مهمی در 1750 دلار داریم که در صورت شکسته شدن آزمایش 1700 دلار محتمل خواهد بود.”

انتظار می رود در جلسه 21-22 سپتامبر فدرال رزرو حرکت به سمت کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه را آغاز کند. تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: ” وضعیت بازار طلا خوب نیست به خصوص که تقویت شاخص دلار ادامه داشته و بازده اوراق خزانه رو به افزایش است.” به اعتقاد وی احتمالا طلا حمایت 1720 دلار را آزمایش خواهد کرد و در بلندمدت حمایت 1675 دلار هم ممکن است آزمایش شود.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.8 درصد نزول به 22.22 دلار در اونس رسید. پلاتین با 2.5 درصد نزول در 917.58 دلار و پالادیوم با 3.2 درصد نزول در 1952.69 دلار در اونس قرار دارد.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید