به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۱

آیا طلا در عبور از ۲۰۰۰ دلار موفق خواهد بود؟

به دنبال سپری شدن یک هفته صعودی در بازار طلا این سوال مطرح می شود که آیا هفته آینده طلا موفق خواهد شد بار دیگر از مرز 2000 دلار در اونس عبور کند.

به گزارش کیتکو طی یک هفته گذشته قیمت طلا بیش از 1.3 درصد افزایش داشت در حالی که در همین مدت افزایش قابل توجه بازده اوراق خزانه آمریکا را شاهد بودیم که عاملی منفی برای صعود طلا محسوب می شود. بازارهای مالی بر این باور هستند که طی ماه های آینده فدرال رزرو آمریکا با شدت بیشتری افزایش نرخ بهره دلار را دنبال خواهد کرد و به همین دلیل بازده اوراق خزانه روندی صعودی دارد. اخیرا رئیس فدرال رزرو درباره احتمال افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره در جلسات ماه های مه و ژوئن صحبت کرده بود.

یکی از تحلیل گران می گوید: “بازده بالاتر عموما خبر بدی برای طلا به شمار می رود اما فعلا واگرایی میان این دو دسته از دارایی ها از حساسیت بالای بازار نسبت به بحث تورم حکایت دارد. در شرایط تورمی سرمایه گذاران برای گرفتن پوشش در مقابل کاهش ارزش پول اقدام به خرید بیشتر دارایی های واقعی می کنند.”

همچنین احتمال وارونه شدن منحنی بازده اوراق خزانه وجود دارد. استراتژیسک شرکت بلو لاین فیوچرز می نویسد: ” معمولا وارونه شدن منحنی بازده می تواند نشانه ای از وقوع رکود در آینده باشد. بازارهای مالی پیش بینی می کنند که عملکرد اقتصادی طی دو فصل آتی ضعیف باشد. در ماه ژانویه هم عملکرد بازار سهام آمریکا ضعیف بود.”

بانک مرکزی آمریکا پیش بینی کرده که در سال 2022 هفت نوبت افزایش نرخ بهره اتفاق بیافتد اما به احتمال زیاد در نهایت تنها پنج نوبت افزایش نرخ را در سال جاری داشته باشیم. با توجه به سطح بالای تورم فضای خوبی برای رشد قیمت طلا وجود دارد. یکی از تحلیل گران در مصاحبه با کیتکو نیوز گفت: “در هفته پیش رو قیمت طلا افزایش خواهد داشت. عملکرد طلا در مقابل بازده اوراق بسیار خوب بوده و تعداد نوبت های افزایش نرخ بهره محدود است. نرخ بازده اوراق به اهداف خود با توجه به رشد پیش بینی شده برای نرخ بهره رسیده و لذا طلا حمایت خوبی خواهد داشت.”

از نظر تکنیکال در این شرایط عبور و تثبیت بالای 1957 دلار در اونس برای طلا اهمیت زیاد دارد. به دنبال حمایت طلا در کف 1900 دلار و رشد دوباره قیمت این فلز گرانبها تصویر تکنیکی بهبود زیادی داشت. اکنون در صورت تثبیت بالای 1957 دلار پیش بینی می شود که آزمایش دوباره سطوح 1975 و 2000 دلار را شاهد باشیم.

منبع:kitco

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید