به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۶ بهمن ۱۴۰۰

آزمایش مقاومت ۱۸۵۰ دلار در بازار طلا

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز سه شنبه در مقطعی قیمت جهانی طلا موفق شد تا قله 1853 دلار در اونس پیشروی کند اما نهایتا در محدوده 1847 دلار در اونس بسته شد. صبح چهارشنبه قیمت این فلز گرانبها با فاصله کمی زیر 1850 دلار قرار دارد.

ساعت 10 صبح چهارشنبه 26 ژانویه ( 6 بهمن) طلای نقدی با 0.1 درصد یا 1.78 دلار نزول در سطح 1847.95 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1846.69 و 1853.60 دلار بود.

روز گذشته رئیس جمهور آمریکا گفت که در صورت حمله روسیه به اوکراین تحریم هایی برای شخص پوتین وضع خواهد کرد. این در حالی است که سران اروپایی تحرکات نظامی خود را برای مقابله نظامی با روسیه افزایش داده اند و در حال تهیه برنامه هایی به منظور کاهش وابستگی به روسیه در زمینه انرژی هستند.

امروز جلسه ژانویه فدرال رزرو آمریکا پایان می گیرد. صندوق های وجوه فدرال آمریکا یک نوبت افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره برای ماه مارس به همراه سه نوبت دیگر افزایش بهره 0.25 درصدی تا پایان سال را در محاسبات خود لحاظ کرده اند.

طلا معمولا به عنوان سپری در مقابل تورم تصور می شود اما این فلز گرانبها حساسیت زیادی به افزایش نرخ بهره دلار دارد زیرا بالا رفتن بهره دلار هزینه فرصت نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره را افزایش می دهد و از جذابیت آن می کاهد.

یکی از مقامات ارشد صندوق بین المللی پول روز سه شنبه گفت که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا می تواند بهبود اوضاع اقتصادی در اقتصادهای نوظهور آسیا را با مشکل مواجه سازد. در صورت افزایش نرخ بهره دلار احتمال فرار سرمایه از این کشورها وجود خواهد داشت.

صندوق ETF طلای SPDR Gold Trust که بزرگترین ETF با پشتوانه طلا است اعلام کرد که مقدار موجودی طلای آن با 0.5 درصد افزایش روزانه در روز سه شنبه به 1013.1 تن رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید