به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱

گزارش تحلیلی بازار طلا

پایان هفته ای نزولی برای اونس طلا

روز جمعه 14 اکتبر ( 22 مهر) قیمت طلا در بازار جهانی حدود 2 درصد افت داشت و بدترین عملکرد هفتگی از اواسط آگوست رقم خورد. تقویت شاخص دلار آمریکا و نگرانی از تداوم افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم از جمله عواملی است که بازار طلا را تضعیف می کند.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 1.82 درصد یا 30.53 دلار نزول به 1644.16 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت بین 1640.70 و 1671.72 دلار بود. شاخص دلار با 0.83 درصد صعود به 113.30 واحد رسید.

تحلیل گر و استراتژیست بازار در TD Securities می گوید که با توجه به تقویت دلار، قیمت طلا بیش از پیش وارد فاز اصلاحی شده و احتمال کاهش بهای اونس تا 1600 دلار وجود دارد.

روز پنجشنبه شاخص قیمت مصرف کننده و تورم آمریکا در ماه سپتامبر بیشتر از انتظارات اعلام شد. این امر می تواند محرکی باشد که فدرال رزرو را به رشد بیشتر نرخ بهره وادار نماید. در این شرایط بدترین عملکرد هفتگی طلا در حدود دو ماه گذشته رقم خورد. طلا حساسیت زیادی به افزایش نرخ بهره در آمریکا دارد به این دلیل که افزایش بهره و رشد بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد.

روز پنجشنبه قیمت طلا حدود 1.8 درصد افت داشت ولی در پایان این جلسه تنها با 0.4 درصد نزول بسته شد زیرا به دنبال انتشار آمار تورم ابتدا شاخص دلار مقداری تضعیف شد. تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “بازگشتی در این اندازه (برای طلا) پس از انتشار گزارش تورم بسیار عجیب بود. عقب نشینی امروز قیمت طلا بیشتر با انتظارات و آموخته های ما مطابقت دارد.” روز جمعه نقره با 3.5 درصد نزول به 18.22 دلار در اونس رسید. پلاتین با 0.3 درصد کاهش قیمت در 893.99 دلار در اونس بسته شد. پالادیوم با 4.9 درصد افت قیمت به 2003.38 دلار رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید