به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰

محدودیت صعود طلا با توجه به افزایش بازده اوراق خزانه

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز پنجشنبه قیمت طلا در بازار جهانی در محدوده 1780 دلار در اونس نوسان دارد در حالی که افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا سبب شده به رغم اخبار مثبت تورمی، رشد قیمت این فلز گرانبها محدود شود.

ساعت 18 روز پنجشنبه 21 اکتبر طلای نقدی با 0.07 درصد یا 1.22 دلار نزول به قیمت 1780.58 دلار در اونس معامله می‌شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1777.48 و 1789.12 دلار در اونس بود.

تحلیل‌گر ThinkMarkets می‌گوید: “افزایش بازده اوراق خزانه مشخصا فاکتوری منفی برای بازار طلا است اما در عین حال فشارهای تورمی رو به افزایش می‌باشد که همراه با روند صعودی پرشتاب در بازار نفت خام می تواند تقاضای طلا را افزایش دهد.” او افزود که فعلا طلا بین حمایت 1750 دلار و مقاومت 1800 دلار در اونس گرفتار شده و فاکتورهای ضد و نقیضی قیمت این فلز گرانبها را کنترل می‌کنند.

بازده اوراق خزانه بنچمارک 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسیده است. روز چهارشنبه مقامات فدرال رزرو آمریکا گفتند که گرچه کم کم باید کاهش محرک‌های اقتصادی آغاز شود اما هنوز برای افزایش نرخ بهره زود است.

به رغم اینکه طلا عمدتا به عنوان ابزاری برای مقابله با اثر تورم مورد استفاده قرار می‌گیرد اما رشد تورم می‌تواند واکنش بانک مرکزی آمریکا و افزایش نرخ بهره را به دنبال داشته باشد که هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش داده و می‌تواند از تقاضای آن بکاهد.

تحلیل‌گر UBS می گوید که انتظارات تورمی همراه با کاهش رشد اقتصادی می‌تواند در یکی دو ماه آینده از بازار طلا حمایت کند. البته او هنوز در توصیف وضعیت موجودی به عنوان تورم رکودی احتیاط می‌کند. این بانک پیش‌بینی می‌کند که قیمت طلا تا پایان مارس 2022 به حدود 1700 دلار و تا پایان دسامبر 2022 به حدود 1600 دلار در اونس برسد.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید