به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱

عقب نشینی طلا از قله سه هفته ای

با تقویت شاخص دلار، قیمت طلا در بازار جهانی از قله سه هفته ای خود عقب نشینی کرد. در نتیجه تقویت شاخص دلار، خرید طلا برای دارندگان سایر ارزها گرانتر تمام می شود.

ساعت 7 صبح دوشنبه 7 نوامبر ( 16 آبان) طلای نقدی با 0.56 درصد یا 9.42 دلار نزول به 1671.45 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1670.60 و 1679.16 دلار بود. شاخص دلار با 0.2 درصد صعود به 111.10 واحد رسیده است.

تحلیل گر سیتی ایندکس می گوید که با توجه به جهش بلند قیمت طلا در جلسه قبل، عجیب نیست که مقداری اصلاح در قیمت داشته باشیم. همراه با تقویت آهسته دلار، طلا عقب نشینی می کند.

روز جمعه چهار نفر از سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا گفتند که در جلسه آینده افزایش نرخ بهره با گام کوتاه تری را مورد بررسی قرار خواهند داد. در طول هفته جاری سرمایه گذاران آمار تورم آمریکا را زیر نظر خواهند داشت. با توجه به این اطلاعات می توان برآورد بهتری از مقدار افزایش نرخ بهره دلار در نشست ماه دسامبر فدرال رزرو بدست آورد.

این تحلیل گر می افزاید: “آمار تورم در آمریکا می تواند به صعود یا نزول بازار طلا کمک کند. گرچه بازارها هم اکنون معتقدند در ماه دسامبر افزایش نرخ 0.5 درصدی خواهیم داشت، اما تورم بالا ممکن است افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را توجیه کند و با تقویت دلار باعث نزول بیشتر بهای طلا شود.”

طلا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود اما در فضای افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری این فلز گرانبها بالا می رود. از نظر تقاضای طلا در بازار فیزیکی، شورای جهانی طلا یادآور می شود که ثبات قیمت طلا در چین، تضعیف یوان و عدم اطمینان اقتصادی در مناطق مختلف این کشور مانند پکن و شانگهای باعث شده که فروش این فلز گرانبها حمایت خوبی داشته باشد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید