به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۳۰ آبان ۱۴۰۱

عدم موفقیت طلا در بازگشت به مسیر صعود

پس از ثبت بدترین عملکرد هفتگی در یک ماه اخیر، صبح دوشنبه 21 نوامبر ( 30 آبان) قیمت طلا در بازار جهانی در محدوده 1750 دلار در اونس متوقف شده و سرمایه گذاران منتظر نشانه های بیشتری از استراتژی آینده فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره هستند.

ساعت 5:30 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.22 درصد یا 3.93 دلار نزول به قیمت 1745.92 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1744.72 و 1754.09 دلار بود. در هفته ای که گذشت قیمت طلا 1.2 درصد افت داشت و بدترین عملکرد هفتگی از 14 اکتبر شکل گرفت.

هفته گذشته برخی تحلیل گران مدعی شدند که سرمایه گذاران نهادی از بازار طلا نگران هستند و ممکن است صعود بیشتر دشوار باشد. با توجه به محدودیت های کرونا در چین و نگرانی از آینده شرایط اقتصادی جهان، بازارهای سهام در آسیا عملکرد ضعیفی دارند. از سوی دیگر اوراق قرضه و شاخص دلار خود را برای اعلام تصمیم ماه دسامبر فدرال رزرو آماده می کند. روز شنبه رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا گفت که برای فاصله گرفتن از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در نشست ماه دسامبر آماده است و به اعتقاد او برای مقابله با تورم بانک مرکزی نباید نرخ بهره را بیشتر از 1 درصد دیگر بالا ببرد. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند که در جلسه ماه آینده فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره دلار 0.5 درصد افزایش خواهد داشت. افزایش نرخ بهره فاکتور منفی برای طلا است و به عنوان رقیبی برای این دارایی بدون بهره عمل می کند.

هفته گذشته معامله گران طلا در بازار نقدی هند مجبور شدند بیشترین تخفیف در چهار ماه اخیر را ارائه دهند زیرا جهش قیمت های داخلی این کشور باعث شده تقاضای مشتریان کاهش پیدا کند. در چین هم به دلیل کاهش تقاضا سطح پرمیوم ها کاهش قابل توجهی داشت.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید